torsdag 12 maj 2016

Skön promenad

Efter avlämning av Jakob på skolan igår ( Johan lämnade av Alva tidigare för hon hade körträning på morgonen) så åkte jag upp till gymmet för ett Yoga pass. Efter läkarens försök till att knäcka min rygg i måndags utan resultat ( jag var för stel, inte undra på att jag har ont) så måste jag försöka Yoga ännu mer för att läsa upp ryggen. Har bokat ett kiropraktor besök för i dag  och jag hoppas hon kan lösa mitt ryggproblem. Ibland bara önskar jag att min annars så händiga man hade lite kunskap om kroppen också så han kunde knäcka mig. Önskar inte alla att sin man var tandläkare/ gynekolog, läkare samtidigt. Vad lätt livet hade varit i så fall!!
I alla fall efter Yogan hade jag bestämt träff med Carolyn för en promenad, hon tog mig med till Nyack Beach. Vilken härlig strandpromenad, strålande solsken och mellan 25-30 grader varmt.





På kvällen var det dags för PTA thank you dinner. Alla som hjälpt till ideellt i PTA ( parent teacher associations) vilket jag gör i form av hjälp med serveringen av lunchen till barnen i skolan, blir inbjudna till denna galamiddag. Fem rätters middag, vin, musik, dans, tal, avtackningar och lotterier naturligtvis ( jag vann inget). En riktigt rolig kväll där många av mina amerikanska vänner är med.





kram kram









Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar