fredag 27 maj 2016

Matlagningskurs

Fredag och idag stod det matlagningskurs på schemat för mig. Tillsammans med några vänninor skulle jag lära mig att göra Thai mat. Jag har ju gått en Thai matlagningskurs på Ellös tillsammans med min pappa för några år sedan, men det är alltid kul att lära sig något nytt och få lite nya recept och umgås med sina vänner naturligtvis.
Denna gång hade jag även fått med mig min svenska väninna Agneta:-)

Fyra nya rätter på 2 timmar och en väldans massa goa skratt.

Mina fina vänner från vänster Wendy, Lisa och Teresa

Agneta till vänster och en tysk kvinna som hette Anja



Lynn till vänster och Anne till höger

Papaya sallad till förrätt


Pad Thai - nudlar. Lite väl surt för mig tror vi hade för mkt lime och vinäger i

Ris och kyckling

Bästa av allt, mangosorbet med kokoskräm och jordnötter


På eftermiddagen hade barnen över några kompisar på lite poolparty. Med ca 30 grader i luften och väldigt hög luftfuktighet så var vi bara tvungna....
















I morgon bär det av på äventyr igen för det är Memorial weekend och barnen och Johan är lediga på måndag.


Kram kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar