torsdag 26 maj 2016

Bear Mountain

Igår var en helt underbar dag, supervarmt och skönt. Hoppas verkligen min kropp hinner anpassa sig till denna fuktighet snabbt i år. För det är inte nog med att det är varmt det är superfuktig luft också.

Började dagen med mitt kiropraktor besök och kan ju säga som så att jag blev allt rätt paff när nästa kund efter mig dök upp. En svart labrador dam som på äldre dar försökt gå ner lite i vikt för att kroppen skulle orka med. Hennes rygg har tagit lite stryk av all vikt så hon är där lite titt som tätt tydligen. Jag började nästan undra om jag var hos en djurklinik?!? :-)
Detta hade aldrig funkat i Sverige att både djur och människor behandlas på samma klinik. hmmmm





Dagen flöt på, jag gjorde en stor sats med kanelbullar för jag hade ett möte med min väninna Louise och hennes kollega, de som skall driva sommarcampen jag skall föreläsa på, på midsommarafton.
Vi gjorde planeringen för " min" dag och så fikade vi. Jag har gjort ett sverige häfte som jag skall dela ut till barnen där det står lite om Sverige och vad som är viktigt för oss svenskar. Typ Fika och kanelbullar :-)
Men även att vi har en kung och drottning, att vi har Å Ä Ö i vårt alfabet, hur vi firar midsommar och varför, lite svenska uppfinningar osv...
Skall bli riktigt kul!!
Naturligtvis kommer jag ha med mig en midsommarstång typ 3 meter hög och vi skall dansa och sjunga "små grodorna" och "björnen sover" på svenska!

När barnen och Johan kom hem från jobbet slängde vi i oss lite middag och åkte upp till "Bear Mountain" ca 30-45 minuter norr om RiverVale. Där har de varje onsdag under sommarsäsongen en bilutställning. Vi vara där förra året också, när Jakobs kompis Hugo var här och hälsade på.
Men det tåls att åka dit flera gånger för även om jag inte är speciellt bil intresserad så kan jag ju se att vissa bilar är snyggare än andra...


Helt underbar!





Ingen riktig polisbil utan en utställningsbil.


Lite dålig utsikt från framrutan...








Lite låg kanske, så låg att den hade bensinen på flaket i en gammal öltunna!









Man får vila benen ibland också, efter att ha gått rad upp och ner...




En del bilar är ganska stora :-)




När vi var hemma vid 20.30 på kvällen var det bara 25 grader varmt....

kram kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar