måndag 9 maj 2016

Äntligen är solen här

Som jag har väntat på denna sol och värme. Hade hyfsat fint väder när vi var hemma i Sverige men sååå kallt. Och nu verkar det som om värmen och solen äntligen har kommit, om den kommit för att stanna resten av sommaren eller om han där uppe bara jävlas med mig återstår att se.

I lördags var jag frusen, låg i soffan och läste mestadels av dagen. Jakob hängde med Ryan och Alva med sina tjejkompisar. På kvällen jobbade Alva på deras skola, de hade en teaterframställning och behövde personal som kunde placera alla gäster osv och som tack för hjälpen fick de se showen en gång till och vara med på festen för alla som medverkat i föreställningen. Vi andra mötte upp en annan svensk familj på lite middag, på 76 house i Tappan NY. Gott, men lite väl mycket folk så vi fick vänta på maten en stund.
Efter middagen var Jakob och Per på bio så det blev en sen kväll för oss allihop eftersom någon var ju tvungen att hämta dem vid midnatt när bion var slut.

Söndagen var det "Mors dag" här i USA, och jag tycker ju att man skall ta seden dit man kommer och ville ju naturligtvis bli lite uppvaktad:-)
Med en svensk flagga på bordet, lite kort och blommor så kände jag mig nöjd.




På seneftermiddagen hade Jakob och hans fotbollslag match mot Ridgefield. En match som de förlorade och de skulle de göra för de sprang som yra hönor och hade inget samarbete överhuvudtaget. Bättre lycka nästa gång!

Idag har det blivit spinning, måste ju försöka få igång denna kropp igen. Och nu strax väntar läkarbesök för min rygg, får se vad jag får för dom.

kram kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar