torsdag 5 maj 2016

Massage

Då var det dags för första massagen i USA. På stället där jag brukar göra manikyr och pedikyr finns också möjligheten att få massage. Jag fick ett presentkort av Johan i julklapp och hade bokat in en behandling i morse.

När jag kom dit var det en mycket kort och nätt asiatisk kvinna som tog emot mig och min första tanke var, jag tror inte att hon har tillräcklig kraft i sin lilla kropp för att massera mig. Jag tycker gärna om att de tar i en hel del så det känns att man har blivit genomarbetad. Annars kan det ena kvitta för mig. Jag ville ju trots allt få lite hjälp med min rygg som jag ständigt har ont i till och från.

Men ack jag jag fick äta upp mina tankar för jösses vilken massage. Denna lilla kvinna var som en bulldozer blandat med en hoppmaskin. Lite svårt att försöka återberätta själva händelsen men jag skall försöka, för jag kommer alltid att minnas den....

Själva massagen började med att jag fick ett tunt lakan över min rygg då jag låg på mage. Tänkte då att det kanske är så här som de gör här i USA för att inte behöva "ta" på någon med sina bara händer. Hon masserade och knådade min rygg och gnällde lite över att jag var väldigt stel. Som om jag inte redan visste det....
Sen ett tu tre så satt hon gränsle över min rygg och hävde sig över mig med all sin kraft så det var nästan som om luften gick ur mig. Hon hade nypor som hette duga, jösses vad överraskad jag blev.
Ömsom ont, ömsom skönt fortsatte behandlingen. Sen var det dags att vända runt och hon började med axlar, nacke, och benen. Jag hade en 1,5 timmars behandling så jag antog att det mer eller mindre skulle gälla hela kroppen. Och det kan jag tala om att det gjorde, rätt som det var masserade hon min mage fortfarande med lakanet emellan, och jag som precis innan hade druckit lite kaffe ( ni kan ju gissa hur jobbigt det var när hon knådade runt på magen och min urinblåsa...)

Efter en genomgång av kroppen både på bak och framsidan med lakanet emellan skulle detta nu göras utan lakan och med massageolja. Lite snällare och mjukare men ändå så att det kändes.

Totalt sett så bände hon och slet i min kära kropp så jag trodde nästan jag hade gått av, men så skönt det var när hon var klar. Inte bara att det slutade göra ont efter alla tryck utan även att min kropp kändes smidig igen. Man borde nog göra detta lite oftare.....

Efter massagen blev det en snabblunch med en väninna på ett mycket trevligt ställe i närheten.








Nu skall jag åka och hämta barnen från skolan för att senare köra Alva till Yogan och Jakob till sin fotbollsträning.

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar