tisdag 3 maj 2016

Nästintill släktkalas - Käringön

På söndagen var min syster med familj och min kusin Ida från Trondheim med familj på besök på Ellös så det blev en släktträff under lunchen kan man säga. Hela huset kryllade av barn och vuxna i varierande ålder. Riktigt trevligt men samtidigt lite jobbig för det pratades och kacklades och det blev nog lite mycket för mina föräldrars hund Ludde.

Barnen åt hamburgare och verkade nöjda!

På kvällen var vi hembjudna till Hugos föräldrar vilket var super trevligt. Hugo var ju med oss till USA i 10 dagar förra sommaren så det var nog kul för föräldrarna att träffa några av de amerikanska barnen hade lärde känna när han var här.

Måndagen startade med att jag och Jakob skulle iväg till Karin i Varekil för att klippa oss. Tjejerna åkte med mamma och pappa för att gå en promenad med Ludde undertiden.
Efter klippningen var det planerat för en utflykt ut till Käringön. Lite mulet väder och ruggigt på fastlandet men väderkanalerna lovade vackert väder ute på ön så syrran och hennes töser följde med oss ut.


Gullholmen som vi passerade med färgan.


I väntan på färjan, Kusin Clara, Alva och Hannah

Kusin Emma!

Alla var nyfikna och ville fota...

Ser lite ljusare ut längst ut vid horisonten, eller???



När vi kom ut till Käringen, sken solen från nästintill klarblå himmel. Och vi hade tur för sjöräddningen var där och hade träning inför kommande säsong.



Ser mörkt ut inåt fastlandet....


Kan det finnas några vakna krabbor???


Promenad längs alla gränder




Barnen var som kossor på grönbete :-)






Jag å alla barnen!

Min fina syster!


En del av en mun på en val.




När vi kom tillbaka till färjan och hade en liten stund över innan den skulle gå så pratade jag med några killar vid sjöräddningen om det fanns möjlighet att gå på någon av deras båtar. Om vem kan motstå mig? och alla barn i olika åldrar och olika nationaliteter?
Givetvis fick vi komma ombord på en lite rundtur inne i en av båtarna. 










När det var dags att åka färjan tillbaka till fastlandet såg det lite mörkt ut....




Och när vi gick av färjan i Tuvesvik låg det snö på marken. öhhh?




Hämtade upp en annan kompis till Jakob på vägen hem till Ellös - Filip. Killarna spelade spel och umgicks hela kvällen (vi har ingen tv, och inget Wifi i huset på Ellös så då får man umgås som man gjorde förr).  
Jag passade på att träffa Jenny, Frida, Nina och Camilla för lite bubbel och tjejsnack.

Lyckade dagar, både söndagen och måndagen!

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar