tisdag 3 maj 2016

Fredag-Lördag-Söndag

Fredag var vi och shoppade på butik Kiwi i olika omgångar. Det handlades Ellös tröjor för ett helt regemente, luvtröjor, t-shirtar, linnen men även vanliga sjalar och smycken (står ju trots allt "Snö of Sweden" på smyckena). Var även uppe på Göken för att komplettera lite med grejer som jag ville ta med mig tillbaka till Rivervale, ni vet det vanliga diskborstar, wettex disktrasor, sverige servetter, sverige flaggor osv.
På kvällen var vi hembjudna till AnnaKarin och Tony. Här passade meny toppen, vad kan gå fel med tacos och marängsviss? eller som AK säger Hovdessert.
Fredrika och Erik var också där med alla barnen så det blev fullt hus igen.
Roligt att träffa dem, det är ju inte så ofta nu för tiden även om de båda har varit och hälsat på oss i New Jersey.

På lördagen tog Johan barnen till torp för ytterligare shopping och jag fick tid med min Malin. Hon hade kommit upp till Ellös från Åsa bara för min skull ( vill jag i alla fall tro även om hennes båda töser bor på Orust)
Vi tog en långpromenad och ventilerade allt och ingenting. Hoppas verkligen att hon kommer hit och hälsar på oss!!
Sen kom Elisabeth ( Johans syster) och hennes barn ner för att umgås lite och då slog vi på stort med hederliga Ellös komponent. För er som inte vet vad det är så är det pizza med kebabkött, sallad, tomat och en vit sås på. Lite skillnad jämfört med pizzorna här som nästintill bara har ost på.





Söndagen var det dags att vara lite kulturella igen. Johan åkte för att träffa en kollega på Henån och jag och barnen och Hugo åkte ut till Mollösund på förmiddagen. Hade toppenväder!

Kråksundsgap























En promenad genom samhället upp förbi kvarnen ledde oss till utsikten där den väntande sjömanshustrun blickar ut över västerhavet.















Ställningar där de torkade långan förr.



På lunchen var vi uppbjuda till min kusin Maria och hennes David och barnen. De har ju sommarstuga på Ellös så det var där vi träffades. Jag tog med mig princesstårta för visst bara måste man äta det när man är i Sverige.



Middag och kramkalas hos mamma och pappa på kvällen med syrran och hennes familj. Städade ur huset och bäddade ur alla sju sängarna. Min gulliga mor skall tvätta alla våra lakan och handdukar tills vi kommer hem igen nästa gång.

Jakob och killarna hängde med Hugo för att fiska lite på kvällen och åka lite moppe. Två amerikanska killar var väldigt imponerade av dessa moppar. Förstå inte varför?!?!

Hugo och Jakob!!


På tal om hemma, var är hemma? När vi reste till Sverige sa vi "nu reser vi hem" men när vi reste tillbaka hit så är det "nu reser vi hem". Jag tror inte att hemma egentligen är någon specifik plats utan hemma är nog där man för tillfället har alla sina grejer och där man bor. Så för nu är hemma här i Rivervale.

kram kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar