torsdag 9 juni 2016

Vinst

Jakob kom hem häromdagen och hade vunnit en tävling i skolan. Vad kul sa jag, i vad då? Det visade sig att tävlingen var om skolans bästa frisyr.
Kan ju faktiskt hålla med om att han är ganska snygg i håret just nu. Kort på sidorna och lite längre uppe på huvudet och framför allt är han blond.





Jakob och Alva är de enda som är riktigt blonda på Holdrum Middle school. Kanske de har hjälp till i valet av snyggaste frisyren, alla älskar blonda hår här.
Kanske för att det är så ovanligt och utmärkande. De flesta här har som jag säkert tidigare nämnt Italienskt påbrå vilket gör att jag tycker de är urläckra med sina mörka ögon och mörkt hår och härlig hudfärg. Vad gäller hudfärgen kan jag ibland vara avundsjuk för jag älskar att sola och känna att jag får lite färg inför sommaren. Mina vänner här behöver bara visa sig i solen en sekund och så har de härlig färg. Jag får jobba på min bränna i veckor och är ändå inte i närheten av deras hudfärg. Orättvist tycker jag!

Veckan har annars förlöpt väldigt snabbt. I måndags var det ju Nationaldagen men vi firade inget speciellt förutom med en svensk flagga på bordet. Det var ju trots allt på en måndag och Alva var på Holdrum Hangout på kvällen på ett ställe mellan Rivervale och Hillsdale där de hade pooler. Jag hade ställt upp som volontär för att övervaka tillställningen så då blev det inget firande på kvällen heller. På lunchen mötte jag dock upp två svenska väninnor på lite lunch i Glen Rock, mycket trevligt!

I tisdags hade Jakob och alla avgångsklasserna en heldag på ett poolställe där de bara umgicks och hade kul. Även om jag smörjt in honom på morgonen så hade han fått ordentligt med sol i ansiktet och på axlarna, men det har lagt sig nu...

Igår var jag på lunchdate med min man, inte varje dag det händer men alltid lika kul att träffa honom på dagtid ute på en restaurang och bara äta gott och prata utan att barnen är med.

Och idag superblåser det och jag skall ut och promenera med en väninna om en stund :)

kram kram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar