tisdag 14 juni 2016

En helt vanlig dag

Lämnade barnen på skolan som vanligt strax innan 8. Hem och plockade lite och tog en kaffe ute på altan och läste lite. Har en sådan bra bok nu  "Hotellet i hörnet av Bitter och ljuva" av Jamie Ford. Försöker att inte läsa för mycket varje dag så den räker längre, men jag är sååå dålig på det.

Efter lite avkoppling var det då dags för dagens inköp, håller ju på att förbereda inför våra vänners besök på fredag och inför midsommar. Det skall bli en midsommar fest i år också, har väl bjudit in ett 50-tal i år också, vi får se hur många som kommer.

Första stoppet var IKEA, behövde komplettera med lite mer sill och så hade vår lingonsylt nästan tiggt slut. Och den kan man ju inte vara utan....

Efter det så blev det ett besök på Christmas store, vet egentligen inte varför den heter Christmas store för just nu finns det i alla fall inga julsaker där. Tror att det är en säsongaffär, dvs på jul är det mycket jul grejer, på sommaren mycket grill och pool grejer och så där mittemellan vår och höst grejer. I alla fall jag skulle ha tag på nya "ölbackar" som vi kan lägga is i och ha ölen på midsommar och så var jag på jakt efter "snapsglas". Verkade som jag hittade allt jag behövde och lite till.

Efter det så var det dags att bege sig lite norrut och förbi världens finaste och största trädgårdshandel. Tror nästan det i alla fall, för jösses vad växter de har. Jag skulle ha en ny hibiskus för den jag hade vid poolen hade tyvärr en väninnan vattnat ihjäl när vi var iväg för några helger sedan. Hittade en jättefin ljusrosa som kommer passa fint och en Hortensia.





Tankade bilen på vägen hem och nu har jag precis landat hemma för en kopp kaffe och en frukt och skall om ca 30 min iväg för att hämta upp barnen från skolan igen.
Alltså tiden jag har ensam på dagarna går så fort. Det gäller att planera dagen så man vet att man hinner med det man tänkte sig. Idag blev det inget gym så det blir antagligen en promenad i em med Alva då Jakob skall på poolparty mellan 15.00-20.00 ikväll.

kram kram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar