söndag 19 juni 2016

Min födelsedag

Då var man ytterligare ett år äldre...
Väcktes av skönsång och paket vid sängen. Eftersom det är sista dagen på barnens skola idag var det tidig frukost som vanligt och skjutsning till skolan.
Sverige skulle spela mot Italien i fotbolls EM i dag vid 9 på morgonen så jag hade bjudit in två svenska väninnor på lite morgonfika. Dagen till ära hade jag hunnit slänga ihop en rulltårta också som fick bli dagens tårta.

Överraskades även i 87 minuten av ett Italienskt mål inte rikligt vad jag hade planerat men tyvärr inget man kan göra åt saken. Samtidigt kom en amerikansk väninna på överraskande besök med blommor och kort. Även hon fick ta del av slutet av matchen och fikat.

Lite skypning och försöka svara på alla sms under morgonen och förmiddagen och sedan var det dags att hämta barnen från skolan. De gick bara halvdag (12.40) idag så jag hade lovat bjuda ut dem på lunch. Det är ju trots allt min födelsedag och jag vill ju helst inte behöva laga mat den dagen. Tycker ju att jag gör det de andra dagarna på året så på min dag får jag bestämma.


Tårtan jag slängde ihop till morgonfikat framför TVn.


Efter lunchen körde jag Jakob till ett "poolparty/vi har gått klart i skolan party" hos en av hans kompisar och så promenerade Alva iväg på ett annat poolparty som hon var inbjuden till.

Alvas poolparty med hennes vänner


Vilket gör att jag fick några timmar för min själv.... handla mat för hela helgen och bara planera ihop helgen. På kvällen var vi ute på restaurang på uppe i Park Ridge. Även om det var ett steakhouse valde jag och barnen skaldjur.....hmmm.



Sen efter middagen var det bara hem och vänta och vänta och vänta.....
Vid 22.30 tiden dök då äntligen våra gäster upp. Martin och Melina med fyra töser i varierande ålder.
Som vi längtat och sååå trötta de var. Kommer bli några trevliga dagars framöver:-)

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar