tisdag 28 juni 2016

Färskt bröd rockar!!

I går var det dags för Alva att besöka kiropraktorn igen. Vi är där två gånger i veckan för att se om han kan fixa hennes rygg. Tror nog att det blir lite bättre, hon verkar i alla fall nöjd.
Först så får man elektroder ( TENS - Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation) som sticker/kittlas  för att mjuka upp ryggen och sedan så masseras det och sist med inte minst så "knäcker" de ryggen och skuldrorna och nacken. Lite hat/kärlek till just själva "knäckandes" men sååå skönt det är när det är gjort.


Ser ut ungefär så här...



Alva ligger uppkopplad med TENS på svanken och en kylomslag

På eftermiddagen var det dags för att besöka tandläkaren för första gången här i USA. Jag tog ju barnen till folktandvården förra sommaren när vi var hemma i Sverige, men hann inte med det i våras så det fick bli ett besök här istället. Både Jakob och Alva var mycket nöjda med mitt val av tandläkare ( det är en väninnan till mig som även har en son i Jakobs grade så det visste vem hon var)
Efter drygt två timmar var det dags att bege sig hem igen och Johan hade för ovanlighetens skulle middagen klar. ( inte det att den inte brukar vara klar i tid utan snarare att det så sällan händer att han lagar middagen....;-)

------------------------------------------------------------------

Tisdag och inget speciellt inplanerat slutade med att jag åkte upp till gymmet för ett spinningpass på morgonen. Var ju bara tvungen att prova mina alldeles nya spinningskor. Och gissa vad bra de var, hur snabba som helst!!

Då både jag och barnen (även om jag total vägrade) fick en liten slant för att vi jobbade på sommarcampen förra veckan så tyckte vi att vi kunde gå och fira det med en lunch. Så denna halvdassiga dag med regnet som hänger i luften var det dags för lunchen. Vi åkte upp till Zinburger och åt nog nästan väldens bästa burgare. Oslagbar!
Efter lunchen så hade jag spanat in ett bageri som jag ville besöka. Barnen var väl inte så där supersugna till min idé men tyckte nog att det var hur kul som helst när vi väl kom dit. För man fick nämligen plocka sitt eget bröd och välja helt själv vilket/ vilka man vill plocka ner i sin påse. Så mycket gott att välja!!







En maskin bara sprutade ut alldeles nybakade Bagels!













Jakob hade lite svårt att välja vilka han ville ha.....

Ganska trevlig dag trots vädret!
Nu blir det till att lyssna på dagens P1 sommarpratare - Gunhild Stordalen!
Hittills har jag hunnit lyssna på David Lagercrantz, Annika Lantz och Johan Olsson. Har väl aldrig varit en stor fan av sommarpratarna innan utan bara lyssnat om det varit någon speciell men i år har jag blivit helt inbiten i detta, kanske för att man blir lite mer svensk utomlands eller för att man har mer tid när barnen blir äldre....

kram kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar