söndag 4 mars 2018

The mystery of Edwin Drood

Igår eftermiddag var jag och Jakob på teater. Jakobs kompis Lily går på en annan high school än Jakob, med musik, teater och musikalinriktning. Har sagt sedan vi flyttade hit att den tösen kommer komma upp på Broadway en dag och efter gårdagens föreställning fick jag ytterligare ett bevis. Vilken talang! Vilka ungdomar, jösses vad de var duktiga. Kändes nästan som om man var på en Broadway föreställning.

Föreställningen heter "The mystery of Edwin Drood" och Lily har naturligtvis en av huvudrollerna. Hon spelade mannen Edwin Drood. Vilken röst hon har, sjunger så vackert. Kul att få se båda delarna teater och musikal.




Innan showen började gick alla skådespelare runt bland publiken.
Edwin Drood ( Lily) hälsar på Samantha, Olivia och Jakob














Olivia, Lily, Samantha och Jakob


Idag är det söndag, vilket innebär sovmorgon och lugn start på dagen. Jakob hade ett gäng kompisar över senare på dagen, Johan var i garaget och grejade med sin bil medan jag och Alva tog med oss Agneta in till Manhattan. Alva var i kyrkan igen.... och jag och Agneta shoppade och fikade och åt lite lunch. 

Sen var det hem för att ge sig ut på en löprunda ( femte gången idag...) och idag gick mina ben av sig själv. Vilken härlig känsla att bara mala på och inte uppleva det jobbig eller motigt. Antagligen blir det, det motsatta på torsdag.... Nu har vi precis njutit av hemmagjord fisk tacos.

 Medan reprisen av vasaloppet rullar på tvn. I kväll blir det Oscarsgalan. 



kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar