söndag 18 mars 2018

Fotograferingskurs

I torsdagskväll var det dags för mitt första lektionstillfälle i fotografering. Jag har anmält mig till en kurs i hur man lär sig fotograferar. Jag fotograferar idag väldigt mycket men använder jag min kamera på rätt sätt? Nä, antagligen inte. Så därför har jag tänkt gå denna kurs så jag lär mig hur min kamera fungerar och vad man bör tänka på vid olika tillfällen.

Kursen är på Ridgewood High school och vi är 8 deltagare i kursen med en lärare som har undervisat fotografering i 37 år. Så där finns mycket kunskap att hämta.




På Jakob och Alvas skolor hade de "walk out" förra veckan. För att visa respekt för dem som dog i Floridas skolattack och för "guncontrol". Och även en tyst minut för att hedra dem.

Ser ni Jakob?






På fredagskvällen var jag och Johan ute på middag med Wendy och Mark. Vi hade väldigt trevlig och åt god mat på vår favvo restaurant " D'Vine" i Sparkill.

Hummer med en massa gott!


Wendy och Johan!


Mark och jag!


På lördagen solade vi lite på förmiddagen, och var i väg på lite ärenden och på kvällen var jag med Agneta och Linda på en restaurang i Ramsey. Hel vit fisk med bönor och tomatröra. Gött!!

Om någon undrar varför Linda har solglasögon på sig ute på kvällen,
 så är det för att hon gjorde laserbehandling för sin syn för 4 dagar sedan.
Hahahaha

God mat på denna grekiska restaurang.


Söndag innebär som de flesta redan vet en tur in till stan för Alvas konfirmationsläsning ( snart dags för själva dagen D den 20 maj).
Jag, Johan, Jakob och Harry åkte med in och under tiden Alva spenderade sin tid i kyrkan så promenerade vi i Fort Washington parken under GWB ( George Washington Bridge) för att titta på Manhattans enda fyr " Little red light house". Denna fyr stod tills 1917 i Sandy Hook och flyttades upp till brofästen på GWB när den stod färdig 1931. Den var i bruk till 2002. Nu står den bara där och lyser så röd och fin. Det finns en barnbok som har samma namn som fyren och handlar om att även en liten sak gentemot en stor bro är värdefull. Fin tanke tycker jag.












Utefter strandpromenaden hade någon byggt upp "statyer",
 utav stenarna i strandkanten.
Vacker installation!!






Kallt men vackert väder!

Efter vår promenad utefter Hudson River så åkte vi in till Central Park och lät Harry leka med lite andra hundar i hundparken och så passade vi på att äta lunch från en "foodtruck".


Gäller att njuta av solen!





Harry i himmelriket!

Snödropparna blommade för fullt i central park!

Johan och Harry utefter 7th av.



Klarblå himmel

Lite sega båda två efter att ha gått 9 km i stan och varit ute i 4 timmar.



Väl hemma igen efter att ha hämtat upp Alva från kyrkan så blev det lite handling och en löprunda igen. Johan hade fixat en chili som vi alla njöt av innan vi slängde oss i soffan för en film!

Härlig helg och i morgon är det en ny vecka igen....

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar