fredag 23 mars 2018

Snö vs Sol

Alltså veckan började bra. Jag satt ute och solade och njöt av värmen, Latte spenderade måndagen hos oss och även hon njöt av att äntligen kunna ligga ute i solen.




Harry och Latte

Även Luna tyckte det var skönt med fint väder och de gick t.o.m och lade sig i skuggan efter att ha lekt rövare på gräsmattan.





På tisdagsmorgonen bet jag i det sura äpplet och åkte upp till gymmet igen. Det var längesedan nu!!
Men det är så skönt när passet är över och man känner sig så slut i kroppen. En skön känsla!





Vi hann med promenad med Missy och Joanette på tisdagseftermiddagen. Vi lät hundarna springa omkring i hundgården i Westwood. Och så de lekte och hade kul.




Luna träffade en ny kompis!


Och så kom onsdagen och både Volvo och skolorna var inställda för vi skulle få en massa snö igen....
Jag är så trött på detta väder som växlar så otroligt från dag till dag. Sakta men säkert kom snön under dagen...





Min påskfjädrar syns knappt längre...

Alva och Harry lekte ute i snön.


Och så kom värmen och solen tillbaka på torsdagen. All snön började smälta och det blev som mest 14 grader i skuggan på eftermiddagen och säkert långt över 20 grader i solen.






Harry njöt av snön också. Han vadade ut antagligen för att svalka benen...

Smällar man får ta, är att det blir snö snöbollar på benen.


Jag och Joanette hade bestämt oss för att ta en målarkurs online på torsdagsförmiddagen. Så vi spenderade några timmar hemma hos henne.








Resultatet. Min är den till vänster.

Och sen satt jag ute på altanen igen och snön är nästan borta och det är sol och varmt. Så början och slutet på veckan är mer i min smak medan barnen och Harry diggade snön ( fast på olika anledningar - Harry för att leka i snön och barnen för att de var lediga från skolan)





kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar