söndag 25 mars 2018

Styrelsemöte och bebisfest

Fullt upp i helgen. I fredagskväll åkte vi ner till vår thai restaurang i Emerson. Den är väl inte vår egentligen men vi stordiggar den. Så god mat! Och det är så skönt och roligt att ha en son som kan köra hem så både jag och Johan kan ta lite vin till maten.
Väl hemma igen så ramlade ett gäng kompisar till Alva hem till oss, de hängde nere i källaren hela kvällen så de störde oss inte speciellt mycket förutom att man hörde dem skrika lite då och då.

Igår, lördag, hade jag SWEA styrelsemöte hemma hos oss. Jag bjöd på lunch och kaffe med hembakt kolakakor. Johan och barnen sysselsatte sig själva med diverse grejer undertiden.

Nu skall här krängas bra ha grejer för SWEA New Jersey!
Någon intresserad?


På eftermiddagen tog jag med Alva upp till Palisades mall för att fixa lite shorts och kjol till henne inför våren och vår solsemester nästan vecka. :-)
Hämtade upp lite mat på vägen hem, så skönt att slippa laga mat. Tänk om vi hade fler restaurangen i närheten av Ellös, så man slapp laga middag varje kväll. Kommer bli svårt att flytta hem igen, vi har ju blivit ganska bortskämda här i NJ under dessa åren. Men ingenting går upp mot en limpmacka med leverpastej eller en Ellös komponent:-) så det skall nog gå bra ändå.

Idag, söndag, har vi haft bebisfest hemma hos oss. En av tärnorna i vårt luciatåg i julas har ju fått en liten kille som vi alla andra bara ville lukta på och mysa med. Så sööööt!
Fem familjer och tre timmar senare så är Harry helt avdäckad. Hahaha.


Alltså visst blir man lite sugen!


Detta lapptäcke gjorde jag samt köpte lite bebiskläder.
Tror de blev uppskattade!

Harry tyckte Ella (1 år) var rolig att hänga med.
Han är så försiktig med de små,
lägger sig på golvet framför dem och bara ber om uppmärksamhet.
Kärlek från båda håll mellan dess två!

Så här trött blev han efter partyt!


11:te löprundan och en förbättring på 4 minuter från den första löprundan. Man kan undra om jag gick första gången men det gjorde jag inte. Men idag hade jag Duracell ben, de bara sprang av sig själva. Sådan härlig känsla. Hoppas verkligen det håller i sig framöver. Känns så skönt att springa, längtar redan ut till nästa tillfälle.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar