söndag 1 oktober 2017

Inflyttningsfest

En helt vanlig torsdagseftermiddag hemma hos oss. Jakob och Alva fullt upptagna med att göra sina läxor. Och det är oftast många, i alla fall för Alva.





Harrys och jag var i väg på hans tredje kurstillfälle och han blir bara bättre och bättre.

Alltså matte det här börjar bli tråkigt,
jag kan redan hålla balansen,
på denna platta som rör sig 360 grader.



En A hund får visa de andra i kursen hur man skall göra...

"Target" position. 

Hopp genom ring och över pinnar stod på schemat idag



Fredag, jippi!
Gjorde lite ärenden på förmiddagen och fick efter mkt om och men tummen ur att fota denna skylt. Inte nog med att vi har parkering för handikappade vi har det även för veteraner som varit i krig. En skylt för allt...





Jakob hängde med sina kompisar på eftermiddagen/ kvällen medan jag och Johan och Alva åkte på bio,  vi såg "Stronger". Bion handlade om en kille som blev skadad i bombningen kring Boston Maraton för några år sedan. En verklighetsbaserad historia och i verkligheten slutade lyckligt efter omständigheterna.

Lördag morgon var jag uppe tidigt, promenad med Harry och sedan iväg på lite matshopping. På kvällen skulle jag och Johan iväg på en inflyttningsfest och det var ordnat som ett knytkalas där vi skulle ta med lite att bjuda på. Jag gjorde toast Skagen ( mycket uppskattat av både svenskar och amerikaner) och så bakade jag en kladdkaka och en äppelpaj till efterrätt. Trevlig kväll med både gamla och nya bekantskaper.

Idag söndag var det dags för en tur in till stan igen. Alva skulle till kyrkan medan jag och Johan skulle möta upp fina Maria och Niklas hemifrån Ellös. Jakob var hemma med Harry så vi fick en mycket trevlig lunch och en härlig pratstund med dem. Bara fyra vuxna utan barn.

Om några timmar blir Johan upphämtade av en taxi för att ta sig till flygplasten. Han skall hem till Sverige i 10 dagar. Mocklis honom!


Alla transportmedel är bra utan de dåliga!









Höstblommor pyntat i stan också

För att jag inte skall känna mig alltför mycket som en tant har jag vid över 40 års ålder äntligen köpt mina första Dr Martens.


Ett par klassiker!
Dr Martens grundades 1947 av den tyske militärläkaren Klaus Märtens. Skon köptes de första 10 åren främst av kvinnor över 40 år, så jag tyckte det skulle passa mig perfekt. I England har skorna blivit en symbol för arbetarklassen och även där tycker jag de passar in på mig. Jag arbetar och kämpar ju varje dag med tvätt, städ, handling, skjutsning, matlagning osv.

Inte nog med det så har de alltid varit populära inom "punken" och "Skinhead" och min man börjar ju faktiskt bli lite tunnhårig. Hahaha
Lite roligt får man ha!!

Kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar