måndag 30 oktober 2017

Fika och lunchdate

På onsdagen hade jag och Harry en lunchdate med vår förra husägare Mona och hennes hund Latte.
Tre timmar försvann på tre sekunder. Så mycket att prata om. Jag hade svenskar som skulle dyka upp på onsdagskvällen och hon har svenskar på väg in på fredag.
Jag blev bjuden på en kyckling ceasarsallad medan hundarna fick lite hundgodis och tuggben och en härlig lekstund tillsammans. De är nästan samma storlek på, Latte är aningen mindre och så är hon 8 år så hon orkar inte lika mycket som Harry.





Så söt!


På kvällen kom då äntligen Petter och hans Anna. Vi satt uppe till långt in på småtimmarna och pratade, fanns ju en del att uppdatera sig med angående Petter. Vi kom på att han och jag hade nog inte setts på nästan 6 år. Helt otroligt...

På torsdagsmorgonen efter att ha kört barnen till skolan och Petter och Anna till bussen som de skulle ta in till stan så mötte jag upp min väninnan Kim på ett träningspass i Tennis. Hon är riktigt duktig vilket gör att jag också blir taggad och gör mitt allra bästa. En schysst match där hon vann med endast ett game. Inte illa med tanke på att jag nästan är nybörjare...

Johan var ute med sina kollegor på kvällen, de har ju en teknisk konferens här på huvudkontoret där de är 80 personer som träffas under denna vecka. Han den mocklisen var ute med en dinnercruise på kvällen på Hudson river.

På fredagen var jag inbjuden till min grannfru "candymans wife". Skall berätta lite kort om godismannen. När vi skulle flytta upp hit på kullen så varnade alla mig för att vi skulle bli grannar med godismannen. Det skall tydligen var helt crazy här på Halloween. I alla fall, sagt och gjort en kaffestund inne hos henne och hon berättade och visade foton på hur kaotiskt det kommer vara i morgon. I måndags hade hon 20 kvinnor över i tre timmar för att packa 1600 godispåsar.
Känns lite futtigt med mina 16 påsar, undra om det kommer räcka...
Alltså han jobbar med godis naturligtvis och har under 10 års tid, på Halloween, suttit ute på sin trappa och delat ut godis till alla barn som kommer. Och eftersom alla vet att han är godismannen så kommer ALLA barn i Rivervale och närliggande samhällen hit. Jag känner mig lite smått stressad men kommer säkert bli hur roligt som helst. Jag skall var utklädd till häxa.....
Fortsättning på denna kväll med Halloween kommer...




Pam som hon heter hade så dåligt samvete,
så hon skickade med mig lite godis för att ge till barnen.











Var även förbi min väninna Teresa som fyllt 50 år och uppvaktade henne med lite blommor och Champagne.






Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar