onsdag 18 oktober 2017

Jakob 16 år

Hurra, hurra, hurra!!
Jakob fyllde 16 år i går, tisdagen den 17 oktober 2017. Och jag firade att jag varit mamma lika länge!
Han väcktes naturligtvis på sängen med skönsång, levande ljus och lite enkel frukost och en massa paket.
Det är svårt att fatta att denna lilla mysiga blonda alltid så glada lilla kille har vuxit och blivit början till en man som idag är över 1.80. Vad hände???









Han var nöjd med sin dag i skolan, många hade gratulerat honom och sjungit för honom. Han skall ha lite vänner över på lite mat och häng på fredag efter skolan. 


Idag, onsdagen den 18 oktober fick jag viktig post på lådan. En kallelse till att vara med på en rättegång. Tydligen får de flesta amerikanerna kallelser lite då och då. De måste infinna sig där eller ha en väldigt bra ursäkt till att de inte kan närvara. Men varför fick då jag denna kallelse?
Enligt google så behövde man bara vara över 18 år, kunna engelska, ha ett boende i New Jersey, vara någorlunda psykiskt och mentalt stabil?!
Och visst kanske det stämmer in på mig....
Så enligt vad som stod i brevet så skall jag infinna mig den 5 december kl 08.15 i Hackensack , Bergen County Justice center. 
YES!! jublade jag, så coolt att få chansen att göra detta. Det är ju endast utvalda som får kallelsen. Det finns faktiskt amerikaner som aldrig fått en kallelse, tror det är lite slumpen som avgör.
Så glad i hågen loggade jag in på deras online sida och svarade på lite frågor inget svårt och gick ganska lätt väntade jag på respons mailet. Och vips så hade jag det, och jag failade, vilket jag visste att jag skulle göra för jag är ju inte amerikansk medborgare. Så frågan är nu fortfarande varför fick jag kallelsen?
Ingen aning men skall fråga mina damer ikväll när vi fixar våra hår och dricker vin!!


Här i USA går jag med mitt första tilltalsnamn som är Sara .
Därav står brevet till Sara och inte Annika.....


kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar