tisdag 24 oktober 2017

Sverigebesök

Dagarna bara rinner iväg...
I morse var en skum känsla när jag öppnade altandörren, i bara pyjamasen, för att släppa ut Harry. Det blåste och det hade regnat under natten så jag trodde det var ruggigt och kallt men icke sa Nicke det var fuktigt och alldeles ljummet. Konstigt!
Har varit och klippt klorna på Harry idag, det behövdes. Jag tror inte hon som klipper Harry tar hans klor varje gång, så nu var de jätte långa och han liksom gnagde på dem så jag tror att de störde honom. Sagt och gjort nu är de korta och fina.

Efter skolan tog jag med barnen till Mount Everest i Westwood för att byta in förra säsongens skidor och pjäxor mot nästkommande säsongs. Känns ju helst vansinnigt att köpa pjäxor och skidor till barnen så länge de växer. Jakob behövde en storlek större på sina pjäxor medan Alva har samma för tredje säsongen i rad. Hennes fötter har nu stannat så i framtiden kanske det är dags att köpa henne ett par pjäxor. Jakob fick längre skidor, de från förra säsongen slutade långt under hakan. Nya fina Rossignol står nu och väntar på första snön:-)

I morgon får vi finbesök från Sverige. En av Johans äldsta barndomskompisar Petter och hans flickvän Anna kommer hit. Skall bli hur kul som helst!! Får se vad vi hittar på med dem...de har säkert många planer på saker att göra men vi kanske kan sticka till dem ett och annat tips.




kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar