onsdag 4 oktober 2017

Harry 1 år

Idag, den 4 oktober 2017, fyller vår älskade Harry 1 år. Hurra hurra hurra!

Dagen till ära bär jag min slips och en partyhatt!

Jag blev uppvaktad med en jättegod kaka
( köpt i hundaffär och gjord på en hunds råvaror)



Och så fick jag min favorit leksak med "Happy Birthday" på.
Gissa om jag blev glad!!

Igår tog Harry och jag en morgonpromenad nere i Piermont. Så skönt att vara nära "havet" även om det är Hudson River. Få känna lite saltlukt och lite lätt bris i håret. Jag och Harry njöt!!
















På eftermiddagen åkte jag förbi Wegmans, som öppnade en butik uppe i Montvale i slutet av september. Om man är en amerikansk familj där man inte lagar mat så var detta himmelriket. Mycket var paketerat så man antingen bara värmde maten eller att allt fanns i samma paket för att bara tillaga.
Vad tyckte då jag?! Jag kanske åker dit någon mer gång men blev jag imponerad? Nä, inte speciellt.






Lösgodis konceptet hade de och det är inte vanligt här i USA.




Wegmans är en familjeägd kedja med över 90 butiker. Företaget startades 1916 så de firade 100 år förra året. Visst var det fint och fräscht och allt såg jätte gott ut. Vissa saker var faktiskt billigare än i andra affärer jag handlar i men vissa produkter var mycket dyrare. Så det gäller att välja rätt affär för sina inköp.

Kram kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar