fredag 1 september 2017

Jakob börjar skolan

Då har skolan satt igång för Jakob. I onsdags var hans första dag på sitt andra år i Pascack Valley High School, Sophomore year.
Han var allt lite nervös kvällen innan. Men vem var inte det? Nya lärare, nya klasskamrater, nya klassrum, några nya ämnen....
När jag hämtade honom efter första dagen så tyckte han nog att det bara hade varit en baggis. Han hade några klasser med några av sina närmaste kompisar och de andra klasserna med vänner som han kände sedan innan så han var jätte nöjd. Detta läsår kommer han bara ha kvinnliga lärare, lite skillnad mot förra året då han endast hade två kvinnliga lärare. Han är nu varken yngst eller längst eller kortast på skolan men troligtvis personen med ljusast hår och den enda svenska studenten. Hahahaha.





På onsdagskvällen hade vi våra vänner Jason och Niki här med sina barn. Jag hade värmt upp poolen ordentligt så de var i där hur länge som helst. Sen grillade vi och satt och pratade i flera timmar. Deras barn och Alva börjar ju inte skolan förrän nästa vecka.

Igår var jag, Harry och Agneta och hikade i Tall Mountain park. Skön med jobbig förmiddag. Alva var hemma och grejade och Jakob hade jag lämnat på skolan vid 07.45.
På kvällen var jag hemma hos Francine med mina damer som jag fixar håret med. Vi hade en hel del att gå igenom för jag missade ju förra tillfället för jag var i Sverige så denna konstellation av vänner jag ju inte setts sedan i maj. Nu är jag blond igen, äntligen!!

Idag på fredags förmiddagen har jag hjälp och sett till så att Alva har fått in sin andra svenska uppgift till Sofia Distans. Hon läser nu 9:ans årskurs så tills nästa sommar är hon klar med grundskolan. Kan inte riktigt fatta att det är dags för gymnasiet även för henne. Vad hände med mina små barn?

Resten av denna dag är det packning som gäller. Då alla är lediga på måndag i nästa vecka då vi firar "Labor day" så gäller det ju att hitta på något. Alva skall åka med Hannah och hennes familj till deras hus vid "laken" medan jag, Johan, Jakob och Harry skall åka upp till Maine och äta hummer!!

Trevlig helg allihop!

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar