torsdag 7 september 2017

3 födelsedagar samma vecka

Agneta och de var som sagt här på lite grill i måndags. Eftersom det var Labor Day weekend så hade jag köpt en tårta till efterrätt. Supergod! Och typiskt amerikansk. Hahaha




Onsdagen den 6 september var det dags för Alva att börja 8th grade, sista året på Holdrum Middle school. Det var dassig väder och regnade nästan hela dagen men hon hade bestämt sig för att ha klänning på sig första dagen så inte ens vädret kunde stoppa henne.

Vår fina Alvis!



Två av mina amerikanska vänninor fyllde år samma dag, den 6 september så på förmiddagen överraskade jag och Teresa, Wendy som fyllde 45 år. Med blommor och tårta dök vi bara upp och grattade henne och naturligtvis bjöd hon på lite kaffe så en helt vanlig svensk FIKA stund tillsammans blev det.

Wendys bukett




Sen på eftermiddagen uppvaktade jag och Alva Michelle, Hannahs mamma med lite blommor.  Vi hade ju med oss Hannah till Sverige förra året och så var vi hela familjen inklusive Harry bjudna upp till deras sommarhus vid Culver lake för några helger sedan plus att Alva var med dem vid stugan i helgas över Labor day weekend när vi andra var upp i Maine och åt hummer.
Så det kändes helt naturligt att vi skulle åka dit med lite blommor på hennes dag. En riktigt härlig och mycket trevlig familj.


Michelles blommor!

Idag den 7 september började vi morgonen med att åka till Jakobs skola. Även i år hade vi blivit inbjudna till att närvara då det delades ut utmärkelser på Pascack Valley High School till de elever som varit duktigast förra terminen (våren 2017). Naturligtvis var Jakob en av dem! Vi är båda såååå stolta över honom!!






På förmiddagen när barnen var i skolan och Johan på jobbet så var jag på en fikaträff med några SWEA damer lite söderut. En trevlig förmiddag med många skratt och mycket gott till kaffet. Av dessa som dök upp i dag var jag nog yngst och den äldsta damen är 85 år. Helt otroligt, vilken häftig ålder 85 år och vilken cool dam. Hoppas jag blir sådan när jag bli äldre.




Idag den 7 september fyller även min pappa år, Grattis pappa Olle! Jag och barnen skypade med honom för några timmar sedan. Inte riktigt samma sak som att vara där men det bästa vi kan göra när vi är så här långt ifrån varandra.

Pappa, jag och mamma!
Kortet taget förra våren, maj 2016

Nu har jag och Alva och Harry precis kommit hem efter en "meet and greet" träff hemma hon en familj i Hillsdale. De skall passa Harry på lördag när vi skall bort under dagen. De hade två små yrbollar som Harry började busa med direkt. Så det kommer nog gå toppen de timmar han kommer vara där på lördag.

Nu är det dags för lite Idol tittande, det gäller ju att hänga med om vad som händer hemma i Svedala.

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar