onsdag 20 september 2017

Öroninflammation

Laila och Dag åkte till Washington i måndags morse och kommer inte tillbaka hit igen förrän i kväll (onsdag). I morgon och på fredag är både Jakob och Alva lediga från skolan så det passade ju perfekt.

Måndagen var jag och Agneta och Harry ute på en långpromenad på förmiddagen och kvällen spenderade jag på Alvas skola på PTA möte. Ett möte som vanligtvis brukar ta 30-60 minuter tog långt över två timmar. Var helt slut när jag kom hem! Dessa kackeldamer och herrar med för den delen. Ingen skillnad på Amerikaner eller Svenskar här inte. Det kacklas lika mycket överallt!

Då var det, det här med Harrys vänstra öra. Efter att han varit och klippt sig i början på förra veckan så märkte jag på torsdagen eller om det var fredagen att han var lite röd i sitt vänstra öra. Han kliade sig inte, han gnällde inte när jag petade på örat och det luktade inget så jag avvaktade över helgen. Men i går morse (tisdag) så tyckte jag att det luktade lite annorlunda i hans vänstra öra jämfört med hans högra så jag ringde veterinären och beställde en tid samma dag.
Jodå, mycket riktigt han hade en väldigt tidig början på öroninflammation så det blev "baconpasta" i örat igen. Han hade ju öroninflammation när han kom från uppfödaren i januari så lukten kände jag igen. Så nu skall han gå omkring och "stinka" bacon tills på måndag då jag skall på återbesök med lilla sjuklingen igen.
Jag blev även ombedd att ge honom 1 och en halv tablett av barn benadryl. Dessa tabletter är typ allergitabletter vilket gjorde att han blev lite dåsig och egentligen enligt vårt tyckte väldigt mysig. Han ville bara vara nära och mysa hela tiden och det händer ju aldrig.....


Vår lilla sjukling


Jakob gjorde fiskpudding till middag medan jag gjorde risgrynspudding som vi skulle ha till frukost idag (onsdag). Puddingarnas dag visade det sig.


Risgrynspudding, Mmmm!


Har idag varit och unnat mig en pedikyr i dag på förmiddagen. Mina fötter behövde verkligen lite omsorg. Kan ju inte påstå att jag är världsbäst på att ta hand om dem. Naturligtvis så slipar jag dem lite då och då i duschen och smörjer in dem men klipper nagelbanden och filar tånaglarna. Nej, det kan jag inte påstå att jag gör. Jag bara lägger på ett lager med nagellack så är det bra...





kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar