fredag 15 september 2017

Agility

Åhhh så ont i armarna jag har. Var på ett pass på gymmet igår, med en väninna, det passet har jag inte tagit på länge och vi använde hantlar på olika sätt nästan hela passet ( 1 timma). Så i dag kan jag nästan inte röra armarna.

Johans svenska chef och ytterligare en kollega och hans fru var här på middag i tisdagskväll. Trevlig kväll med grillmat och äppelpaj till efterrätt. Dagen till ära satt vi ute och åt, det var perfekt temperatur och ingen luftfuktighet. Hade lämnat in Harry för klippning på morgonen så han var hur fin som helst.

Njuter av tidiga morgonpromenader med Harry efter att ha lämnat barnen på sina skolor. Luften är krispig och solen strålar mestadels och träden börjar väldigt sakta skifta färg.




Jag och Agneta var på museum och åt lunch tillsammans på onsdagen. Hon bjöd på veganlunch. Äckligt? nä, inte värst men skulle jag vilja äta denna mat varje dag? Nä, absolut inte men det är spännande att prova på nya saker. 
Vi var på "The Hermitage" i Ridgewood. Ett historiskt museum som visar ett hus och hur det har sett ut genom åren. Spännande föreläsning och vandring genom huset och berättelser om hur familjerna har bott här genom åren.




Bild lånad från nätet

Naturligtvis fick man inte fota i huset men det hade jag redan gjort innan de sa till. Tyckte tapeterna var helt otroliga.
vardagsrums tapeten

Asien inspirerade tapeten i hallen nere.
Skulle visa att man  hade influenser från andra delar av världen.

I onsdagskväll var det dags för "back to school night" på Alvas skola. Alla föräldrar fick komma dit och följa sitt barns skoldag. Med ca 8 minuter i varje klassrum och 3 minuter mellan "lektionerna" för att ta sig till nästa klass. Jag tycker att detta är jättesmart och önskade att vi hade haft så i Sverige med. Man får känslan av hur sina barn spenderar sina dagar, man träffar de olika lärarna. Lärarna får chansen att presentera sig och ha en snabb förklaring till vad de kommer att gå igenom under året och hur han eller hon tänker sig att alla skall fungera. Även om det är lite intensivt och struligt att hitta till alla salar så ger det oss väldigt mycket. All skolpersonal är på skolan så man kan fråga och prata med dem om man undrar över någonting.

Igår eftermiddag efter mycket om och men så dök svärföräldrarna upp. De började sin resa hit i onsdags förmiddag men blev försenade 3 timmar från Landvetter vilket gjorde att de missade sitt byte i Amsterdam och fick stanna där över natten. Började sedan sin resa från Amsterdam via Detroit och vidare hit till Newark på torsdagen istället. Men men, nu är de här i alla fall.

På kvällen hade jag och Harry vår första lektion i Agility. Under 5 veckor kommer Harry och några andra hundar till att få lära sig balans, hinder och teknik. Skall bli sååå kul! Både jag och Harry var supertaggade.

Balansträning. Inga problem för super hunden Harry!

Träningsredskapet som man skulle nudda med sin tass på var roligare att äta på.



Jag kan sitta still utan problem.

Tunnelarbete


Naturligtvis var det "back to school night" på Jakobs high school också, så Johan fick åka dit och börja med de fyra första klasserna tills jag dök upp och var med på tre sista klasserna. Samma där, så kul och trevligt att komma in i skolorna igen och få träffa "årets" lärare. Det ger en, en bättre syn på Jakobs dagar så när han förklarar om en lärare eller klassrum så vet man vad eller vem han pratar om.

Idag är det fredag och vi får se vad den dagen har att erbjuda.

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar