måndag 1 maj 2017

Blue man group

Igår var jag och Alva och hennes girl scouts samt ytterligare några mammor inne på Manhattan och såg på Blue Man Group. En annorlunda föreställning där tre killar är målade med blå färg och inte säger någonting under hela föreställningen utan bara trummar, använder färg och gör olika tricks och bjuder upp ( eller snarare tvingar upp) några från publiken. Det som blev så lyckat var att en av dem de tog upp på scen var tjejernas girl scout ledare så det blev extra roligt att titta på.





De som satt på de främre raderna fick regn ponchos på sig,
 för att inte bli nedstänkta av färg.







Denise, en av scoutledarna och de tre blå killarna


Jag och Alva med en av killarna efter föreställningen.
Dagen till ära hade jag en blå blus på mig :-)
Lyckad eftermiddag/ kväll. Alva tyckte föreställningen var toppen, en annan tycker nog att har man sett den en gång så har man sett den.... Så för min del är det bra nu.

Idag var det skola som vanligt även om det är första Maj. Själv har jag haft Zilia över på lite husinspektion och fika på förmiddagen och sedan en tur till IKEA för att handla räkor, förbi tygaffären för att komplettera med blått tyg till bebistäcket som jag håller på att sy. Och sedan handling för syrran och en av hennes döttrar kommer ju i morgon:-)

I kväll blir det PTA möte för min del. Skall ha med mig och bjuda på toast Skagen.








kram kram 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar