söndag 14 maj 2017

Min svenska väninna

På onsdagsmorgonen blev det ett spinningpass och en långpromenad med Harry. På eftermiddagen hade vi utstädning och utflyttningsinspektion av huset på Berkshire rd. Städfirman kom dit vid lunchtiden och häll i gång i 4 timmar och sedan var det dags för inspektionen som gick bra. Vi har ju trots allt inte gjort sönder någonting i huset utan istället fixat allt som var trasigt när vi kom. Så är det att ha en händig man som har för mycket fritid.


Mitt förra kök, ser så tomt ut....



På kvällen var jag på partaj, tack vare mitt ideella arbete på Alvas skola så var jag inbjuden till "PTA Thank you dinner" i år också. Supergod mat och väldigt trevlig kväll. Inte nog med det så vann jag ett pris. Alla fick en biljett när man kom och så kunde man vinna priser utifrån vilket nummer man fick. Jag vann ett VISA presentkort på 25 dollar, inte illa jag som aldrig vinner någonting.


Avtackning av PTA styrelsen

Denise och Michelle


Lite plock från förrätts buffé bordet

Mellanrätt,pasta och broccoli

Lax med dillsås:-)

På torsdagsmorgonen mötte jag upp Kim så vi tog en långpromenad med Harry ända till Park Ridge på småvägar. Hade hon lämnat mig där hade jag aldrig hittat hem igen. Sen vid 12 tiden åkte jag till Newark flygplatsen för att hämta hem min väninna Anna Karin. Så roligt att hon ville komma hit och spendera några dagar tillsammans med oss eller framförallt mig ;-)

Vi skulle grillat på kvällen men när Johan skulle sätta på gasgrillen så var gasen slut.... I det andra huset så var ledningen från grillen kopplad på gasen i huset så man behövde aldrig tänka på om det fanns gas eller inte. Så det blev till att steka köttet. Men jag tror allt det blev gott i alla fall.

Fredagen spenderade jag och Anna Karin på Woodbury, shoppingcentret ca 45 minuter norr om oss. Och på kvällen åkte jag och Johan och Anna Karin till Sparkill för att äta middag på D'vine bar. Barnen stannade hemma och beställde grekmat.

Supergod fördrink på Ingefärskonjac, lime, ananasjuice och snöbollsis.

Något gammalt, något nytt, något lånat och något blått

Varma oliver är mumma!



Min fiskrätt såååå god!

Trevlig dag och lyckad kväll!!

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar