fredag 5 maj 2017

Syrran är här

I tisdags hjälpte jag till med lunchserveringen på Alvas skola som vanligt. Och strax därefter åkte jag till Newark airport för att hämta upp syrran och hennes äldsta dotter, Clara. När jag gick där och väntade, för jag var aningen tidig, så hann jag med att göra research för var och hur jag skulle göra med Harry inför resa till Sverige i sommar. Nu vet jag hur själva inlämningen går till och var han kan rastas. Känns skönt att ha allt under kontroll.

Dessa skyltar har jag aldrig sett förut, men jag har ju inte letat efter dem precis. ..


På kvällen poolade Jakob och Clara och så satt vi ute i nästan 30 graders värme och åt grillat och drack vin. Härligt!

Onsdagen var syrran jetlagad så in i hoppsan så det blev bara lite shopping på ett närliggande mall.




Jag och Clara och Harry åkte och tvättade bilen, gick på promenad och köpte glass.
Torsdag och Harry fyllde 7 månader!! Denna dag fick han fira mestadels hos veterinären för han skulle kastreras. Jag lämnade in honom vid 08.30 och redan vid 09.45 ringde de och talade om att allt hade gått bra. Han stannade kvar där för uppsikt tills 16 tiden då jag åkte dit för att hämta hem honom. Oj, så "full" han var. Han ragglade och vinglade och gnydde och mådde säkert inte alls så bra.

Under tiden Harry var hos veterinären och barnen på skolan och Johan på jobbet så åkte vi andra in till stan. Manhattan here we go again!
En superhärlig dag med "Annika väder", klarblå himmel och ca 20 grader varmt. Inte för varmt och inte för kallt!





Marken utnyttjat till fullo i stan, parkeringshus på höjden...




Fina Clara!







Underbara rosa blommor på trädstammen.
Vet inte vad det är. Någon som vet?

Promenerade på "high line", promenerade genom Soho där vi stannade för först fika och sedan för lunch. Och vilken lunch sååå god!









Efter lunchen promenerade vi vidare över Manhattan bridge för att för en gång skulle kunna se Brooklyn bridge istället för att gå på den.










Brooklyn Bridge



På hemvägen tog vi tunnelbanan upp till Time Square för att känna stämningen innan vi fortsatte tillbaka till garaget där jag parkerat. 4 timmar i stan räcker för att man till slut skall känna att det är skönt att komma hem igen till lugnet.








Milla och Clara facetimar hem till Fredrik och Emma!


Harry sov sisådär natten mellan torsdagen och fredagen. Han vaknade några gånger och gnydde och vid 03.30 tyckte han det var dags att gå upp. Så det var bara att ge upp annars hade han väckt hela huset. Kan ju säga som så att mina ögon var svåra att hålla uppe, det är tur man inte är småbarnsförälder igen. Tror inte att jag skulle fixa dessa vaknätter en gång till. Det är tur att Harry vanligtvis sover som en prins till väckarklockan ringer:-)

Idag fredag, har regnet öst ner. Jag har jobbat på skolan igen och Milla och Clara spenderade några timmar på ett mall under tiden. På kvällen blev det lite vin och så gick vi ut på restaurang för att äta sushi. Alla nöjda och belåtna!

Får se vad morgondagen bjuder på....

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar