söndag 21 maj 2017

New York och frissan

Efter morgonpromenad med Harry och avslappning av barnen i skolan drog jag och AnnaKarin in till stan igen. denna gång hade vi planerat hålla oss kring 50-60de gatorna. Blev en del shopping och en supergod lunch på Fig & Olive på 52nd st.


Kycklingsmörgås. Mmmm

AK:s kycklingsallad



När vi satt och väntade på vårt kaffe som inte tog mer än 2 minuter så kom kyparen över med lite desserter som plåster på såren för att vi fick vänta 2 minuter... I alla fall vi är ju inte dem som tackar nej till godsaker så en lite kopp med ljuvlig chokladkräm under något vitt och gott samt ett litet kex med någon supergod kräm på. Passa perfekt till kaffet! Tack snälla servitör du gjorde vår dag :-)




En promenad i de södra delarna av Central Park hann vi också med. Kanonfint väder och alldeles lagom varmt.



Naturligtvis var jag bara tvungen att passera förbi Trump Tower på femte avenyn för att se om de var några demonstrationer där. Men allt verkade lugnt. Inga avspärrningar och inga speciella vakter.


Kring Rockefeller center var det någon filminspelning, kan ha varit tv som var där och sände nyheter eller något.



Och bakom guldstatyn fanns numera en uppblåsbar figur 


På kvällen skulle jag fixa mitt hår hemma hos Ada. AnnaKarin följde med och fick uppleva lite amerikansk/italienskt familjeliv. Det kom och gick människor hela tiden, barn, mammor, pappor så AnnaKarin var helt ställd. Men tyckte nog att det var lite kul att få komma så nära inpå mina vänner och se hur det kan se ut i en helt vanlig familj. Eftersom det var måndag så drack vi inget vin även om vi alla blev tillfrågade om vi ville ha. Vi höll oss till snacks och vatten.


AnnaKarin, Heidi, Francine, Oliva ( Heidis dotter) och Ada

Jag håller på att få lite ljusa slingor i mitt hår av Cathy.


Trötta och betydligt ljushårigare ( i alla fall jag) slokande vi ganska tidigt. I morgon är det dags för AK att åka hem till Svedala igen.

kram kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar