söndag 28 maj 2017

Avsked

Igår hade vi en avskedsmiddag här hemma hos oss. Några vänner som vi lärt känna här under några år har valt att flytta till Australien, på riktigt. De skall emigrerar ifrån New Jersey till Sydney i Australien om ca 3 veckor. De är ursprungligen svenskar men har bott och levt här i 8-10 år och nu skall de flytta till andra sidan jordklotet. Mannen och barnen kommer jag nog inte hinna se fler gånger innan deras flyg går men Zilia hinner jag nog ta en lunch eller fika med innan dess. Jag som hatar avsked, bara jag tänker på det så blir jag tårögd. Dessa vänner kommer vi nog med största sannolikhet aldrig mer se i hela vårt liv. Man skall aldrig säga aldrig men jag tror chansen är liten....
Det är det hårda och svåra med att göra detta äventyr, att man lär känna nya människor som man kanske aldrig mer får träffa...

Idag är det svenska morsdag och jag tyckte det var min tur att bestämma över min dag. Så efter frukosten gav vi oss alla iväg inklusive Harry på en dagstur till Brooklyn. Jag har länge velat åka och titta på all graffiti och "street art" i Bushwick, Brooklyn. Så coolt område och så duktiga de är. Man blir inget annat än imponerad.








Konstverken är ganska så stora om man jämför med Alva, Jakob och Harry.












På en avdankad parkeringsplats fanns denna fin målning med ordet Bushwick
























Efter en promenad bland all graffiti så var vi på väg till en annan målning som visade sig vara bakom en byggrenovering för tillfället så den gick inte att se. Men då hamnade vi mitt i en Afrikansk gatufest istället. Lika kul det kanske...






Sen var det dags för lite lunch och visa havet för Harry så vi åkte till Brighton Beach även kallat "little Odessa" för det är i de ryska kvarteren. Promenerade på board walken ända bort till Coney Island beach för att köpa lite korv till lunch på Nathan's hak.











På vägen hem körde vi över Staten Island och utsikten från Verrazano-Narrows Bridge över Manhattan var magnifik. Lite svårt att fånga med kameran i farten...




Frihetsgudinnan...



Härlig dag tillsammans och i kväll hoppas jag på lite god mat till middag och kanske ett glas vin.

Kram kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar