lördag 29 april 2017

Manhattan

Igår och även idag för den delen är det ca 30 grader varmt och solen skiner inemellan molnen. Ganska skönt att den inte bränner på också eftersom det redan är så varmt. Igår åkte jag och Agneta in till Manhattan för hon ville reka lite inför sitt 50 års firande i juni. Jag är ju inte den som är den så det är klart jag ville följa med in till stan. Vem vill inte det?!?

En härlig promenad i Central park för att kolla in bra ställen man kan hänga på hanns med och en lunch. Sen var det dags att bege sig hemåt igen för att hämta Jakob och ta ut Harry. Det är tur att det är nära till stan. Alva skull med sina kompisar och hänga i Palisades mall till kl 22. Dessa ungdomar!


Min väninna Agneta!

Bow Bridge

Sköldpaddorna hade vaknat och solade sig i "Turtle pond"



Underbara rosa träd

Så varmt att det nästan blir lite disigt






När jag hämtat Harry och Jakob från skolan åkte vi och åt fredagsglass. Skämmer ju bort mina killar så Harry fick en egen :-)
Får se om han tål den för hundar skall ju egentligen inte äta så mycket laktos, det är tur man kan spara i frysen när hälften är uppäten.






På kvällen grillade vi, och satt ute. Inte första gången vi satt ute och åt middag men den första gången i år som det var RIKTIGT varmt. Så skönt!





I morse ( lördag) vaknade jag redan 05.40. Inte av Harry, han sov som en gris utan av allergin. Den är fruktansvärt nu, jag är helt igenkorkad både i ögon, och näsa. Det är tur att det finns medicin även om den inte tar bort allt. Nu gjorde det egentligen inget att jag vaknade så tidigt för jag skulle köra Alva och två av hennes vänner till ett Bat Mitzvah party, redan 08.15. Ingen!! Det är det tredje partyt som hon går på nu och hon älskar det. Få sminka sig och ha kul med sina vänner.



Min fina tös!

Från vänster, Kiera, Emma och Alva

Sen var det hem för att fixa till poolen, Jakob skulle ha lite kompisar över på poolhäng och grillning. 









Kram kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar