torsdag 27 april 2017

Nyklippt

Idag har dagen bara runnit iväg men en väldans fart. Lämnade barnen på skolan som vanligt och gick på promenad med Harry. Vi mötte en annan hund och en farbror som tyckte min accent var trevlig. Hmm vet inte hur jag skall tolka det men i alla fall vi tog följe och det visade sig att han var en fd historielärare och läste mycket artiklar nu för tiden. Han höll precis på med en dansk artikel som han försökte översätta. Han frågade om jag kunde hjälpa honom men jag trodde nog jag skulle stjälpa honom mer än hjälpa honom. Är ju inte ett proffs på danska precis... Mandelmassenasse, hahaha.

Sen var det snabbt hem för vår förra trädgårdsmästare skulle komma och kolla på tomten på vårt nya hus och naturligtvis var han villig att hjälpa oss. Skall bli skönt att ha folk omkring sig som man känner och litar på. Precis när han åkte så kom det en leverans till Johan, han hade beställt en verktygslåda modell STOR.... Så det var bara att hjälpa till att få in den i garaget.

Iväg och lämnade in vattenprov från poolen för att se om alla halter var in takt och de var ok. Bilen behövde lite bensin och jag var tvungen att åka och ta ut lite kontakter. Använder knappt kontanter längre men på vissa ställen behövs de, bl,.a där Harry klipper sig. Kommer till det.

Passerade en av de fina trädgårdshandlarna och naturligtvis var jag bara tvungen att åka in en sväng. Syrra och Anna Karin kommer ju trots allt inom en vecka eller två. Så det måste ju vara fint!




Resultatet av besöket på trädgårdshandeln!
Lavendel och vita blommor!

Så till hundklippningen. Harrys hår ( för han har ingen päls) växer ju så det knakar, Alva tycker alltid han ser ut som en vildhund. Så det var mer än dags och så behövdes hans "påsar" tömmas igen. Han har liksom åkt kanan på golvet den senaste veckan. hahaha

Före fotot på Harry!


Under tiden Harry var hos frissan och barnen fortfarande var kvar på skolan passade jag på att hoppa in på salongen för en pedikyr. Så skönt att få fötterna fixade lagom till flipflop säsongen.




Hämtning av hund och barn och hem för att förbereda middagen, egen friterad torsk och sommarpotatis. Skall bli gott!


En nyklippt Harry!

Titta vilka fina tassar!!



Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar