söndag 2 april 2017

Botoxläppar

Igår var det ruskigt kallt ute. Jag och Jakob, Alva passade på och åkte och fixade lite vårkläder på förmiddagen och på kvällen var vi bort bjudna till familjen Sjölander. Ola hade tagit fram grillen och vi fick världens godaste kött. Det riktigt smälte i munnen. Mmmmmm!

I morse när vi vaknade sken solen och det var 20 grader. Så efter frukosten bänkade vi oss ute på altanen och pressade! Så skönt att känna att det bränner på kinderna. Efter lunchen åkte vi upp till Nyack och promenerade runt sjön ( 5 km), underbart skönt att slippa jackor och mössor. Väl hemma igen så pluggade Alva svenska, denna gång skulle hon spela in en video på mellan 3-5 minuter där hon skulle ge tips till blivande tonårsföräldrar. Lite kul att höra hennes resonemang.

Facetimade med Johan, han hade varit jätteredig och fixat en hel del på Ellös, rensat brunnar, rensat rabatter och röjt. I morgon skall han åka med sin mamma och hälsa på hans gudmor Hildegerd som är över 90 år gammal. Tror nästan hon är 94-95 år. Hon klarar mycket av sin vardag helt själv. Helt otroligt, sådan vill jag också var när jag blir äldre....

På kvällen var jag riktigt lat och bjöd ut barnen på vår favvo thai restaurant Pimaan. Lika gott som vanligt!

Förrätterna som vi delade på, friterad bläckfisk och kyckling.

Alvas Panang kyckling

Jakobs röd curry kyckling

Och min Pad Prik Khing som ger mig Botoxläppar för den är sååååå stark, men god!

Nu skall vi bada Harry!!

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar