torsdag 30 mars 2017

SWEA Våffelfika

Igår var Alva med en kompis på en boksignering i Ridgewood. Inte vilken boksignering som helst utan med Lilly Singh ( säger inte mig någonting....börjar bli gammal...hahaha) en YouTuber som tydligen är väldigt känt. Alva var supernöjd, fick en bok signerad och ett foto tillsammans med henne. Vad hände med de riktiga författarna???

Lilly skall vara glad att hon får posera med en sådan vacker svensk tjej!!


I morse var jag och Harry ute på promenad efter att vi lämnat av barnen på skolan. Vi hamnade i "den vanliga" parken men denna gång var det en kvinna som ropade på oss från "hundparken" och frågade om inte Harry ville komma in och leka. Hennes hund var STOR men Harry tror ju att han är stor så visst, jag tackade ja och vi gick in på området. Harry och hennes hund gick i hop hur bra som helst och efter en stund dök de upp tre andra hundar också som var hur stora som helst och Harry bara fann sig i situationen och hade jätte kul. Jag pratade med den första kvinnan som visade sig heta Bonnie och när hon fråga var jag var ifrån ( vilket händer nästintill varje dag....) och jag sa Sverige så berättade hon att hon jobbade på ett svenskt företag inne på Manhattan och inte vilket som helst. Utan Bonnier!! Hur roligt som helst, heta Bonnie och jobba på Bonnier snacka om sammanträffande. Jag har ju jobbat på ett företag i Sverige där jag hade Bonnier i Stockholm som mina kunder både bokklubbarna men även tidskrifterna. Så vi hade en hel del att prata om!




Harry och en av de stora hundarna lekte tåg ;-)


Var även förbi Harrys veterinär och bokade tid för att kastrera Harry. Så i maj blir denna lilla kille av med vissa kroppsdelar.... stackarn!

Över lunchen var jag söderut i New Jersey på våffelfika med SWEA damerna. Alltid lika roligt att träffa dem, en del nya ansikten men även många man känner igen. Idag kanske vi var mellan 20-25 stycken så det blev allt en liten kackel stuga en stund. Hade några riktigt trevliga samtal med några kvinnor som hade bott här sedan 1978. Tanken för dem var att stanna i några år som senare blev ytterligare några år och som nästa år visar sig vara 40 år. Hmmm tål att tänkas på. Och inte bryter dessa kvinnor någonting utan pratar svenska precis som vanligt. Och så finns det svenskar som kommer till Amerika och bryter på svenska/engelska efter bara några månader. Skärpning svenskar!


Supergod våffla!


kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar