fredag 24 mars 2017

Vi skall flytta!

Kontraktet är nu skrivet, och vi har ett nytt hus!
Vet i dags läget inte när själva flytten görs men troligen i slutet av april. Skall bli skönt att få se lite andra väggar ett tag. Att hyra ett hus är ju inte riktigt som att äga, man kan inte välja att måla om/ tapetsera om/ flytta väggar osv. hur man vill. Så efter ett tag blir t.o.m jag lite rastlös när man går och harvar i samma fotspår hela tiden.
Alla ser vi fram emot denna flytt men av olika anledningar. Alva längtar till att få en walk in closet, vilket hon kommer få i nästa hus. Jakob längtar till att få en mysigare källare att hänga i med sina kompisar. Detta hus efterlämnar t.o.m ett biljardbord och ett hockeyspel...
Jag längtar tills jag får ett "extra" rum där jag kan ha min symaskin, massagebänken, alla Harrys burar och grejer, och mina tvättställningar utan att de alltid är i vägen. Skall bli spännande att få en "gas öppen spis" som man bara kan tända lite då och då utan att man behöver ha ved hemma. Johan vet jag inte vad han längtar efter, slippa höra våra gnäll kanske ;-)

Skall uppdatera med bilder och sådant när vi är på plats!!

Annars, vad har hänt denna vecka? Alva har gått i skolan halva dagar måndag/tisdag/onsdag vilket gjort att vi fått lite extra tid tillsammans. En lunch ute ena dagen, vi gick och fixade naglarna och fötterna ena dagen och den tredje bara vi var.

Jag är blond igen, känns såååå skönt att fått bort dessa mörka rötter, grrrr. Var och fixade håret hemma hos min väninna i onsdags.

Johan har äntligen laddat över alla foton på barnen sen de var små till en ny hårddisk. Det är inte klokt att det skall behövas ett skrivet kontrakt för att det skall bli av.... Skall sägas att han tog med vår uråldriga dumburk hit för att han skulle lägga över alla kort och det tog ju bara 2 år och 7 månader hahaha.  Så när datorn var rensad sattes i särplockning och grejning med datorn igång.






Jag och Harry var ute på en långpromenad igår med Wendy och Daryl (Harrys kompis). Det var så trevligt och tog sådan tid att vi glömde av att hämta hem våra barn. De ringde oss på mobilerna och då insåg vi att vi hade gått i två timmar och var nästan 30 minuter ifrån skolorna. Så kan det gå om inte haspen är på. Som tur var, så var det fint väder och lite frisk luft och sol på näsan skadar ju aldrig för barnen som är inne hela dagarna.

Jakob skall på fest till en kompis i morgon och Alva är med en kompis på ett shoppingcenter just nu. Detta land, där människor hänger och umgås på shoppingcenter......

Någon som skäms?
Någon annan som har en hund som tjuvar toalettrullar?


Denna helg blir det annars mest förberedning och packning, för Johan åker till Sverige på söndag kväll. Han skall stanna där i nästan två veckor. Det kommer bli ett stopp i Stockholm först för att uppdatera våra visum sen skall han jobba, fixa lite med huset på Ellös, hänga med sina kompisar och med våra föräldrar och shoppa med lite grejer hit:-)

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar