onsdag 29 mars 2017

Gräsänkling

Jaha, då var Johan i Sverige och äter färska räkor. Orättvist! Vi älskar färska räkor och saknar lite svensk mat som vi inte får tag på här. Jaja, vår tid kommer, vi skall frossa i godsaker i sommar när vi är hemma i Ellös.

Igår regnade det, till och från hela dagen. Men jag och Harry passade på att gå ut på promenader när det var uppehåll.




Och idag bränner solen på altanen, så det gäller att passa på att sitta där en stund för att ladda på med lite bränna inför sommarsäsongen. Efter att ha varit hos kiropraktorn igen så känns det bra med lite värme. Jag blir bättre och bättre i rygg och nacke för varje gång jag är där. Tänk att det skulle behövas ett ryggskott för några år sedan innan jag skulle våga gå till en kiropraktor. Men just så är det med mig, jag är LIVRÄDD för sådant jag inte provat. När jag var gravid med Jakob för många herrans år sedan skulle man lämna blod ( vilket jag aldrig hade gjort tidigare), jag fick tjatat mig till att vänta en vecka till och en vecka till och kanske nästa vecka skulle jag våga. Till slut när jag var i typ vecka 30 så sa barnmorskan till mig att nu är det allt dags. Laddad med Embla kräm i armvecket, gråtandes och med Johan vid min sida lämnade jag detta blodprov. Och det kändes knappt!! Jag kände mig så överraskad men ändå löjlig över att det inte var farligare än så, men det är sådan jag är!!

I alla fall, jag försöker våga mer saker framför allt saker som kanske är otrevliga och gör ont. Gå till tandläkaren är ytterligare en sådan sak som jag måste ladda för i veckor innan. Och oftast känns det knappt och är över på några minuter, löjligt eller hur?!? Jag menar jag som kan föda barn på naturligt väg dock med lite ryggmärgsbedövning och lustgas men ändå. Hur många kan säga att de klämt ut en välskapt urgullig kille på 5210g?? hahaha

Häromdagen kom äntligen paketet vi har väntat på. Harry hade önskat sig en tunnel, eller rättare sagt jag kanske... Vi försöker träna lite agility med honom. Hoppa över saker, hoppa genom rockringar, springa sick sack mellan koner och nu skall vi även jobba med tunneln.
Han var lite tveksam i början så Jakob ryckte in och hjälpte honom, sedan blev det springa av. Inget skrämmer denna superhund!






kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar