fredag 10 mars 2017

Många val...

Vädret pendlar mellan 15 grader varmt och strålande solsken ena dagen till någon enstaka plusgrad och snö nästa. Typiskt vårväder men jag är så trött på detta mellanväder. Jag vill ha vårsol varje dag så jag kan få några minuter i solen. Den enda som verkar överlycklig över denna snö är Harry. Han älskar snö, plogar och rullar runt.


Eftersom de var ute och la saltgeggan igår så är vägarna fina.




Litet träd på framsidan kl 9 på morgonen

Samma träd kl 15 på eftermiddagen samma dag.....






Vet inte om jag berättat men jag har köpt mig en fritös. Jag har en hemma i Sverige sen många herrans år tillbaka men jag tog aldrig med den hit för den har ju ändå inte samma kontakt. I alla fall, beställde en på Amazon ( detta underbara onlineställe där man kan beställa ena dagen och så har man produkten antingen senare samma dag eller dagen därpå). Vi var ju bara så sugna på hemmagjorda vårrullar och eftersom jag har en gasspis här med eld och vill inte ha en kastrull med olja på spisen så behövdes en fritös. Fritera utomhus känns mycket säkrare.


Jakob hjälpt till att rulla ihop dem




Vårrullar är så gott!

I onsdags var vi och tittade på ytterligare ett hus. Alldeles i närheten där vi bor idag. Huset är till salu men de kunde tänka sig att hyra ut för de får inte huset sålt. Och det förstå vi varför.... Huset var stort, 6 sovrum alla med färgglada heltäckningsmattor och med var sitt tillhörande badrum. Sen hade de två gillestugor i utbyggnader med öppna spisar och tre vardagsrum och ett relativt litet kök. Huset luktade för övrigt rök, stora blöta hundar blandat med ingrott matos. I vår värld är inte detta hus aktuellt, skulle behöva saneras ordentligt. Så det blir till att leta vidare....


Har börjat fundera på hur vi skall kunna få med oss Harry till Sverige till sommaren. Just nu har han vikten och storleken till sin fördel men 3 månader till?!? Har han gått över vikten han får ha för att flyga inne i kabinen? Lite svårt att beräkna så än så länge så jag har säkrat mig med en bur som han kan ha inne i kabinen, rätt storlek och rätt märke. Men jag har också garderat mig med en bur som han kan flyga i lastutrymmet med i fall att. Och vad det verkar som än så länge så gillar han båda. Den stora vita har han åkt i bak i bilen och går gärna in och lägger sig i den om den står framme. Den mjuka svarta väskan har hans också provåka i bilen och han lägger sig ner och verkar tillfreds.
Någon som flugit med hund i kabinen?



Stora buren för lastutrymmet....

Den mjuka svarta buren för kabinen....


Igår fredag hade Harry en playdate med Lucy ( Hannahs lilla Maltipoo ), de busade runt på gräsmattan och var hur glada som helst. Så kul att se dem!!






I bland kanske det låter som om det här med hundar är ju ingenting och vår Harry är helt underbar. Oftast....Men vissa dagar är han inte alls lika gullig och snäll. T.ex när man hittar honom med sönderrivna Nespresso kartonger som han tuggat sönder. Grrrr!!!





I eftermiddag skall det bli skridskoåkning igen för både Jakob och Alva och deras kompisar. Alva skall på ett Bat Mitzvah party i morgon och Johan hoppas på lite hjälp av en kollega att meka med sin bil. Jag får se vad jag hittar på, vädret får var lite avgörande....

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar