torsdag 16 mars 2017

Vi överlevde snöstormen

I måndags gick NJ state ut med information om att nästintill allt skulle vara stängt på tisdagen den 14 mars pga snöoväder. Det skull komma ett snöoväder väster ifrån som skulle krocka med ett snöoväder söderifrån och själva krocken skulle naturligtvis vara precis över New York/ New Jerseys norra del där vi bor.

Johans jobb blev inställt på tisdagen, eller rättare sagt de var ombedda att jobba hemifrån så han satt i telefonmöte mest hela dagen. Barnen skolor var också inställda. Jippi tyckte både Jakob och Alva, en sovmorgon mitt i veckan. Medan jag insåg vad jag hade framför mig, barn och man hemma insnöade....hmmm...

Visst snöade det, jag och Jakob var ute och skottade redan vid 9 på morgonen första gången och sedan ytterligare en gång vid lunchtid. På morgonen var det bara hysteriskt med snö medan vid lunch var det lite mindre snö men jätte tung snö för då hade det börja regna/hagla istället. På kvällen gällde det bara att skotta undan allt så det inte skulle frysa fast under natten.

Perfekt, allt var i ordning för att Johan skulle kunna ta sig till jobbet på onsdagen och jag skulle kunna köra barnen till skolan. Så kom då de här samtalen, smsen och mailen igen....Inställd skola även på onsdagen. grrrr!!
Så mycket snö var det inte att man inte kunde köra på vägarna. Jag hade bokat in mig på en lunch i Ridgewood med en väninna och jag skulle bara UT UR HUSET!!! Barnen fick klara sig ensamma med Harry några timmar medan jag gav mig iväg.

Vägarna var superbra för de lägger ju ut denna saltgegga på vägarna. Hämtade upp Agneta och åkte ner till restaurangen som vi bestämt vi skulle prova.
Problemet uppkom inte förrän jag skulle backa ut från parkeringsplatsen. Jag var FAST!, bilen ville varken rulla framåt eller bakåt och ju mer jag gasade och försökte ju mer grävde den ner sig i snön. TYPISKT! Men svenskar som vi är så började vi ( eller mest Agneta) gräva med fötterna, händerna och ja allt var vi kunde komma på. Och efter mycket om och men fick vi loss bilen. Kändes ju lite sisådär att stå där med min röda fina, stora Volvo XC90 och inte komma loss. Men så är det i detta land när de inte har vinterdäck....

Idag har jag äntligen lämnat barnen på skolan och Johan är på jobbet som vanligt ( det var han även igår). Jag skall strax lämna av Harry hos sin frisör så jag får se om jag känner igen honom när jag hämtar upp honom om några timmar.


FÖRE!



EFTER!


Vad tycks? Så mjuk och fin i pälsen och det växer så fort så det gäller att trimma ner det lite.

Kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar