onsdag 26 april 2017

Tennisproffset

I måndags var jag med Harry hos veterinären för han skulle lämna blodprov. Jag var inte med inne i rummet när de gjorde det och det kanske var tur för mig. Jag hatar ju allt sådant, blod, sjukmiljö osv. Kände redan innan jag gick in på stationen att jag nästan höll på att svimma....Så när veterinären sa att de skulle gå iväg med Harry och ta provet inne i ett annat rum så jublade jag inombords. Men så hörde jag honom gnälla och han gnäller aldrig. Trodde det berodde på nålen och provrören de skulle fylla men det visade sig att ha inte ville ligga ner. Själva ingreppet brydde han sig inte om. I alla fall allt gick bra och provet var perfekt. Så nu är han redo för kastreringen nästa vecka...Hmmm.

Mötte upp Agneta på lite lunch idag, vi hade en hel del att prata om som vanligt. De är på jakt efter ett nytt hus de också och de verkar ha lika svårt att hitta något som vi hade. Men de har sitt nuvarande hus till siste augusti så det är ju inte superbråttom ännu. Förhoppningsvis kommer det ut fler hus nu i maj.

Annars, halvdassigtväder, hyfsat varmt men var är solen?

Alltså som ni vet så gick jag en kurs i Italienska i höstas och nu var det då dags att lära sig att spela tennis. Inte bara tönta sig och tro att man kan spela tennis utan riktigt lära sig hur man håller racket, hur man svingar, hur man räknar poäng osv.
Så idag har jag och Jakob varit på vårt första kurstillfälle (skall bli ytterligare 6 tillfällen). Och vad jag lärde mig mycket bra grejer och vilka träffar jag fick till. Tror nästan jag är en naturbegåvning :-) Tror kanske inte riktigt Jakob håller med, men kul var det och det kan bara bli bättre. Det är kul att göra något tillsammans med Jakob. Vi har varit och köpt en racket till Jakob och så har jag lånat ett från en väninna. Men jag tror allt att jag kommer köpa ett eget, så vi har två stycken och kan spela när vi vill.

Tjusig posering eller?!? hahaha


Inte lätt att försöka visa något med en hund runt benen.


kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar