söndag 23 april 2017

Fixarfrasse

Igår kväll hade Jakob sitt kompisgäng över på lite "häng". Det är tur att vi har biljardbord och fotbollsspel i nya källaren och en bra soffa att hänga i. Efter 6 timmar här begav de sig hemåt igen och vi slocknade som grisar allihop.

Idag sken solen från en klarblå himmel så på förmiddagen fick det fick bli en fixardag utomhus. Fanns en hel del att greja med...


En av grindarna in till poolen behövdes justera.
 Det är tur jag har en händig man!

Poolen är redan öppen, men den är kall.
Till helgen skall värmen sättas på för sen kommer kusin Clara.

Jakob tvättade solstolar, vilket behövdes...

Parasollen justerades och fixades så de gick att använda

Jakob plockade maskrosor, de finns tyvärr här med.
Det är gott med lite extra slantar i fickan!!

Även om de lyster så gult och fint så vill jag inte ha dem i gräsmattan.


Alva och Harry satt på altantrappan och myste undertiden vi andra grejade. Någon måste ju göra det!




Och denna hund.....
Hittills har han rymt tre gånger på riktigt. De första två gångerna så "jagade" vi efter honom själva. Igår ringde det på dörren när jag stod och putsade mina silverljusstakar ( som jag gör varje dag, hahaha. Nä typ aldrig) och jag var kolsvart på händerna. Barnen var uppe på sina rum och Johan var iväg så jag fick öppna dörren och där stod "hela" grannskapet med Harry under armen. Han hade rymt utan vår vetskap ( genom grinden mellan baksidan och garageuppfarten som inte varit riktigt stängd) vilka nya snälla grannar man har och vilket mottagande av en räddningsaktion. Grannarna tyckte det hade varit trevligt att Harry kommit över och sagt till att han nu bor här.... Hmmm. Vet inte riktigt hur jag skall tolka det. Kanske får bjuda in dem på en drink längre fram när vi kommit i ordning.


Idag tog jag honom på bar gärning,
som tur var så var det inte här som han rymde för kroppen var för "tjock". Hahaha


På eftermiddagen åkte vi över till Unni och barnen på lite fika. De har ju precis skaffat en liten Teddy, en mix mellan Cavalier King Charles och Mini Pudel. Så söt och sååååå liten. Bara 8 veckor gammal.


Så söt att man vill skaffa en valp till....

Harry som vi tycker är ganska liten blev helt huxflux gigantisk....

Mycket mys!!

Alva med Harry, Unni med Teddy och Emelie bakom.



kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar