måndag 10 april 2017

Påsklov

I fredags kom Johan hem igen efter att ha varit i Sverige i två veckor. Rena julaftonen för mig, Jakob och Alva. Han hade med sig en massa godsaker, hushållsost, nyponsoppa, mandelbeskvier, riktig grillkrydda, kalvfond, lösgodis och mycket mer. Rena rama himmelriket!



På lördagen blev det mest lite fix med saker som gått sönder som vi bör åtgärda innan vi flyttar. Johan  grejade med tvättmaskinen, diskmaskinen och rensade avloppet i duschen och målade lite golvlister där Harry varit och gnagt. Det är tur han hinner hem innan han behöver greja med huset...
Vi var även uppe i Rockleigh skogen och promenerade med Harry. Varmt och skönt.





På kvällen såg vi på gamla videofilmer som Johan hade tagit med sig från huset på Ellös. Tanken är att vi skall göra om dem till cd skivor och spara in dem på datorn så de inte försvinner. Så roligt att se barnen vara små igen.

Här är Jakob och sin fröken Karen i Belgien.
Han fyllde 5 år och vi hade bott i Evergem i 3 veckor.


Söndagen sken solen och det var ordentligt varmt ute, jag hängde på altanen mest hela dagen. Johan röjde i garaget, barnen grejade. Vid lunch var jag med Harry på hans första "puppy social". Det var han och tre andra valpar som träffades och lärde sig hur man skulle busa och vara med andra valpar. Harry skötte sig exemplariskt och fick väldigt mycket beröm. På eftermiddagen kom Agneta och Ola förbi på lite kaffe och hembakt cupcake som jag och Jakob hade slängt ihop.

Denna bild bjuder jag på....;-) Harry solar också

Harry busar runt med två andra hundar...


Ett försök till påsk/ sommar kaka!

Idag börjar påsklovet eller rättare sagt "spring break" för barnen. Jag tog med Jakob upp på ett spinning pass på mitt gym. Han tycker ju att det verkar så lätt att bara sitta där och trampa. Hmmm, vi får väl se hur han mår i kroppen i morgon.



Nu skall vi strax iväg till Ridgewood för att gå på ett pannkakshus, det har stått på väg "bucket list" i snart 3 år....
Sen blir det en sväng till IKEA för att komplettera med lite grejer som vi behöver till nästa hus. Bara 1 vecka kvar tills flytten....

kram kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar