fredag 3 februari 2017

Tjejkväll

Jakob är på benen igen och tillbaka i skolan. Vilket gjorde att jag i onsdags kunde gå på en matiné bio med Unni. Denna gång hade vi valt filmen Lion. Och vilket film!! Gissa om tårarna rann. Filmen handlade om en femårig Indisk pojke som kom ifrån sin bror på en tågstation när de var ute för att hitta jobb. Saroo som han hette somnade på en bänk och när han vaknade var hans storebror inte där. Efter mkt ensamtid som utliggande barn kom han till ett barnhem där han adopterades bort till ett Australiensiskt par. Åren gick och han började känna sig vilsen utan att veta var han kom ifrån och han började sitt sökande efter sin familj på Google Earth. Efter att ha varit borta i 25 år hittade han äntligen hem igen...
Filmen var verklighetsbaserad och i eftertexten visades bilder från hans riktiga föräldrar och han själv när de mötte hans Indiska mamma. Mycket rörande. Typiskt en film som varken barnen eller Johan skulle vilja se. Det är tur att jag har väninnor här som vill se samma slags filmer som jag!!

På kvällen var jag ute med mina "damer", mammorna här som jag umgås med. Vi kallar dom vår amerikanska släkt för vi firar nyår, födelsedagar och midsommar med dem plus en massa annat roligt. Det roliga var att Anne hade bokat in oss på en Thai restaurang i Pearl River så när jag och Wendy och Lisa kom dit ( jag körde ena bilen) så var det stängt och satt en lapp på dörren med att de hade semester. Men Anne hade ju bokat....hmmm. När Anne kom visade det sig att hon lämnat ett meddelande på deras telefonsvarare att vi var ett sällskap på 7 personer som skulle komma på middag. Allt slutade med att vi gick på en annan närliggande restaurang i stället. Det blev "Pearl River Saloon", kändes som en irländsk pub/ diner mix.



Supergod hemmagjord Chili och en massa annat också. God mat och mycket trevlig kväll med många intressanta diskussioner och mycket skratt. Allt lika roligt att träffas bara vi damer utan män och barn.
Stora samtalsämnena var hundar :-) utbildning för barnen ( alltid ett ämne som diskuteras, de har ju en massa val framför sig angående nästkommande år och deras framtid), resor och att vi skall stanna kvar vårt fjärde år.

Igår torsdagen den 2 februari var en stor dag, Harry har varit hos oss i 4 veckor, jippi!! Dessa veckor känns som två dagar respektive flera år....Inte nog med det så har han varit och besökt sin "frisör" för första gången. Det var lite bäbis hår som var tvungen att ansas bort, tassar som skulle formas, klor som skulle klippas och ansikte som skulle ansas.


Så här såg mina tassar ut innan klippningen






Lite rufsig!

Först hamnade jag i en bur, inga konstigheter med det. Jag var bara nyfiken och kände in stämningen. Först grovklippte de mig, sen badade de mig, blåste mig torr, klippte klona, ansade mig både här och där. Jag hade skött mig ypperligt sa Denise, kvinnan som hade skött om mig och som för övrigt äger salongen. Det jag måste träna på tills nästa gång är att min matte kör med en eltandborste i min ansikte så jag blir van vid lite vibrationer och något som låter i närheten av mitt ansikte så kommer det bli lättare att klippa mig i ansiktet nästa gång. 



Här ligger jag och luktar i buren,
det har ju faktiskt varit någon här innan mig.


D´s Grooming Shop i Hillsdale, både jag och min matte gillade stället.
De var super snälla och duktiga:-) 


Titta vilka fina tassar jag fick!


Harry hjälper Alva med läxorna, eller egentligen äter han upp dem för han tycker det är onödigt att plugga mer matte när man kommer hem från skolan. Man kan ju leka med mig istället :-)


Om ingen leker med mig hittar jag på bus....

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar