måndag 30 januari 2017

Söndagspromenad

Det blev en fika med Zilia och hennes yngsta son Hugo (3 år), i fredags. Vi insåg båda två att vi har fullt upp. Hon får hjälpa Hugo med diverse saker och jag får hålla koll på Harry så han inte ställer till det, biter i fel grejer och så. Det är tur att man som kvinna har en viss simultan kapacitet och kan prata, dricka kaffe och göra någonting annat undertiden. Jag slängde ihop en morotskaka innan de dök upp. Det kändes ju nästan lite nyttigt, det är en väldans massa morötter i kakan och så garnerade jag med blåbär som också är nyttigt....
Jakob var på kvällen uppe i Montvale och bowlade med sina kompisar och Alva var på bio med en av sina tjejkompisar. Då jag och Johan skulle ut på lördagskvällen så fick de hitta på något på fredagskvällen med sina vänner så det kunde passa Harry på lördagskvällen. Ett evigt pysslande...

På förmiddagen på lördagen var jag och Jakob och Harry och hälsade på en kvinna vid namn Cathy i Hillsdale inte långt hemifrån oss. Tanken var att möta henne och hennes två små tjejhundar och se om de kunde gå i hop. Tanken är att hon skulle vara hundvakt för Harry när vi åker upp till Lake Placid i februari. Det funkade perfekt. Hundarna gillade varandra och Cathy verkade vara en trevlig och sympatisk person. Kommer säkert gå toppen, så nu är hon bokad!

Det är ju två helger i februari som vi behöver någon som passar Harry och nu har det löst sig även om det kostar lite grann.

På kvällen åkte jag och Johan in till Manhattan, vi skulle möta upp Ola och Agneta på Print på 48th gatan. Det var dags att fira Olas födelsedag. Vi har varit uppe på deras rooftop bar innan men inte ätit i deras restaurang. Jag och Johan kom dit lite innan och tog ett glas vin i baren i väntan på dem. Lite mysigt att bara vara vi två för en stund och få känna sig lite vuxen. God mat och mycket trevligt sällskap!
För min del blev det Champagne och vin, musslor till förrätt och hälleflundra till huvudrätt och en chokladkaka till efterrätt. Inte illa som lördagsmiddag.



Bild lånad från nätet

Här satt vi och hängde med en fördrink innan Ola och Agneta kom.
Bild lånad från nätet

På söndagen åkte vi allihop till Piermont och promenerade. Skönt att komma ut en stund och få lite frisk luft. Fanns en massa hundar och personer att hälsa på så Harry var supernöjd. Han sov i två timmar efter det att vi kommit tillbaka hem igen.















Alva tränade lite på eftermiddagen och tränade Harry ute på gräsmattan och så fick Harry sig sitt veckobad:-)



"sitt" gör han utan problem nu


"stanna" funkar också





kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar