måndag 2 januari 2017

Gott nytt år!

Nyåret har passerat och nu är vi redan inne i 2017. Varje år tänker jag på att det första året som jag har ett minne av att jag skrivit årtalet är 1982. Jag tror att det beror på att jag skrev min första dagbok det året och att jag vid nyåret 1981/1982 var 7 och ett halvt år gammal. Nog för att jag har minnen från tidigare ålder men inte att jag faktiskt har skrivit årtalet.

Undra vad som kommer att hända detta år? 2016 har för oss i vår familj inneburit en massa nya äventyr och erfarenheter. Vi har ju gjort ett antal resor både korta och långa. Jakob har börjat på High school, jag har pluggat Italienska (måste ju träna så jag kan prata med min kusins man på hans hemspråk, vi får väl se hur det går med det. Kanske tur att han kan engelska...hahaha), utökat vår bekantskap, varit på en hel del roliga fester och haft en del partyn hemma hos oss. Mycket har hänt och det gäller att försöka smälta alltihop och minnas varje sekund som vi får vara här i vår bubbla.
Kort sagt ett mycket bra år!

Då vi kom hem från St Martin på morgonen på nyårsafton (03.00) så var vi inte direkt ledsna när de som vi var bortbjudna till ställde in pga influensa.
Sagt och gjort jag och Johan åkte och handlade och så hjälptes vi alla fyra åt att göra en trerätters middag och klädde upp oss.
Vi såg "Året med kungafamiljen", "Årskrönikan" innan vi åt och senare på kvällen bytte vi alla om till goa kläder och såg "Flykten från Alcatraz" vi har ju trots allt pratat om den sedan i somras när vi var ute på vår roadtrip men inte hunnit med att se den. Och när nu nyårsaftonen blev som den blev hade vi genast en massa oplanerad tid tillsammans. Strax innan tolvslaget tittade vi på "grevinnan och betjänten" alltid lika rolig och sen tolvslaget vid Time Square där äpplet faller ner. Lyckad kväll!


Gott nytt år från oss!


Förrätten blev Toast Skagen!

Huvudrätten blev typ Entrecote och hasselbackspotatis

Creme brule med hallon till efterrätt

Och en flaska bubbel!!

Gott nytt år!
jaja, lite slirig på blicken får man vara på nyår när man
 knappt sovit något natten innan...

Alva knas och jag. När blev hon så här stor???

Nyårsdagen åkte vi lite norrut till Ramapo state park. Ett skönt område att hika i, de har hur många olika vandringsleder som helst. Vi valde en där vi även fick se skyline av New York.


Lite kontrast, 30 grader och sol för två dagar sedan
och nu lite is på sjön och mössa på huvudet...



Vi valde at följa det röda spåret...

Svamp eller ostron???












Skyline New York

Vi passerade ett gammalt slott eller rättare sagt ett gammals nedbrunnet mansion.






Lite geo cash hann vi också med när vi ändå var ute och vandrade i skogen. Vad tycks om nedan låda? cool eller hur?

Vår skatt för dagen!






Nu rullar dagarna på...

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar