fredag 27 januari 2017

Vinterkonsert

Usch, vad veckorna flyger fram. I måndags var jag hos veterinären igen med Harry för att ta rabies sprutan, vilket gick bra, och för att kolla hans öron. Hans öron var inte helt läkta ännu så hon stoppade i mer "baconpasta". Det är inte baconpasta utan det är någon slags kräm/pasta som luktar bacon, i ca 48 timmar. Får se om detta hjälper, nästa återbesök är den 6 feb. Hoppas verkligen öronen är ok då.

Tisdag var jag och serverade pasta på Alvas skola som vanligt. Inga konstigheter med det. På onsdagsförmiddagen var jag och Harry och hälsade på en dam som heter Hope. Hon bor också här i Rivervale, är gift och har trillingar som är lika gamla som Jakob som också går på PV high school. Jakob vet vilka de är men känner dem inte. I alla fall, vi skulle mötas för tanken är att hon skulle få träffa Harry inför hundpassning den helg då vi skall åka till Miami. Kommer gå toppen, hon var jätte trevlig och Harry hade inga problem med att vara i hennes hus. Hon kommer få fullt upp emellanåt då han har sina aktiva tider på dygnet men jag tvivlar inte på att det inte kommer gå bra. Intalar mig ju också att det BARA är en hund, inte mina barn. Men det är svårt för han är ju så liten och mysig och bara allas vår bebis.

Att hänga så här är det bästa jag vet!



Undra om tuggbenet kommer röra sig, hmmm

Hoppsan!

Nu blev jag visst påkommen!!

Myssängen är lite stor men jag hoppas växa in i den

Ibland är min myssäng för varm eller för mjuk och då brukar jag rulla ut mig på golvet.


På onsdagskvällen hade Alvas kör sin vinterkonsert. Johan och Jakob valde att stanna hemma medan jag gärna gick med och lyssnade. Många fina låtar och duktiga ungdomar.

Årets kör innehåller 130 elever, 6th, 7th och 8th graders.




Igår var Dave här på middag, husse till hunden Bailey som vi brukade passa. Han jobbar ju fortfarande kvar på Volvo här uppe i Rockleigh medan hans fru och töser bor i huset i Charleston. 

Idag får vi se vad det blir. Just nu yr det lite snö ute men det är ju plusgrader så det kommer inte lägga sig. Jag och Harry har varit ute på morgonpromenaden och mötte två fina hundar, en av dem har vi mött förut. Hoppas på en fika med Zilia i em, vi får se om vi får till det.

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar