onsdag 8 februari 2017

Miami here we come!

Playdaten med Daryl gick toppen igår. Daryl gick superfint i sitt koppel och Harry försökte hinna med. Daryl fick t.o.m Harry att gå en väg som han vanligtvis brukar vägra att gå ( det går Coyotes här och rådjur vilket antagligen lämnat doftspår efter sig som gör att Harry tycker det är läskigt.) Daryl ledde vägen och Harry tassade efter, hoppas verkligen det kommer funka utan Daryl nästa gång....

Jag är nu blond igen, äntligen!!! Jag missade ju vårt förra frisörmöte då vi var på flygplatsen i Miami tillbaka till NJ från St Martin dagen innan nyårsafton så håret kring min hårbotten har varit allt annat än blont de sista veckorna. Tur att det har varit ganska kallt ute så jag har kunnat ha mössa på mig:-)
Även om jag är supernöjd med denna frisör vad gäller att slinga håret, hon är superduktiga och det brukar bli kanonfint. Men klippa kan hon inte, de vågar inte. De är så försiktiga, även om jag visar bilder på hur jag vill ha det. Tacka vet jag Karin i Varekil, hon kan det där med att klippa. Längtar hem så hon kan klippa mitt hår så jag blir nöjd. Till sommaren Karin då är det dags igen både en gång när jag kommer hem och en gång innan jag åker tillbaka igen.....

Packa, packa, packa. På dagens schema står det bl. a packa. Vi hade tänkt åka med bara handbagage denna gång utan att checka in väskor. Både för att det tar tid att checka in och vänta på dem efter att man har gått av planet, men också för att det kostar pengar. Vi skall ju denna gång bara vara borta i 3 nätter.

Miami here we come!

Vilka män, vilka kläder! Undra om jag ser dem i morgon?? Hahaha

Oj, vad kul det skall bli att träffa lite vänner hemifrån Sverige. Bohuslänningar, värmlänningar och en och annan Norrman:-)
En av mina äldsta barndomskompisar ( inte för att hon är äldst ;-) utan för att hon är en av mina tidiga barndomskompisar som jag dansat "Främling" med och gått på dagis/fritids/skolan med) och hennes syster med familjer kommer till Miami för att njuta och få lite värme och för att fira en högtidsdag!
Längtar tills i morgon!!!

Skall även försöka förbereda allt för Harry, han skall flytta hem till en annan familj här i Rivervale och förhoppningsvis få det superkul han också. Skall skriva en lista på hur hans dagar brukar se ut så hon vet hur hans mönster ser ut. Inte för att det är svårt:  äta -leka - sova - äta - leka - sova  hahaha.

Det kommer bli en fin dag idag med sol och ca 15 grader och i morgon säger det att de skall snöa.... Jag blir tokig!
Men men i morgon kväll har jag det varmt och skönt igen ;-)

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar