onsdag 15 februari 2017

Honor´s student breakfast

Igår var det alla hjärtans dag och jag måste ha varit väldigt snäll för jag fick jättefina tulpaner och ett fint brev från Alva.


Jag bara älskar tulpaner!

Är hon inte underbar?! Eller är det jag som är? ;-)


Idag (onsdag) var vi uppe med tuppen, eller innan tuppen kändes det som. Jakob med familj hade blivit inbjudna till Pascack Valley High School för att medverka på "Honor´s student breakfast". De studenter som lyckats bäst och hade flest A och något enstaka B i alla sina ämnen blir uppmärksammande med denna tillställning. Eftersom det var nytt för oss så traskade vi alla fyra dit och fick morgon kaffe och varm bagel. Vice rektorn var där och hade tal och ungdomarna fick komma upp och hämta sina utmärkelser.
Jakob har kämpat och lyckats få väldigt bra betyg, han tar skolan på fullaste allvar och är noga med att plugga på sina tester/prov och få in alla inlämningar på olika projekt i tid. Vi är väldigt stolta över honom och Alva också för den delen.
Jag själv tycker det är helt otroligt att en person som inte ens har engelska som modersmål fixar alla dessa olika ämnen, inte bara de olika ämnena utan också att de är på engelska.

Denna dekal skall jag ha på min bil!!

Får skylla på att det var tidigt så jag han inte locka håret....


Jag och Harry tog oss vår vanliga morgonpromenad efteråt och njöt av det sköna vädret. Det kommer nog bli en fin dag idag även om det är lite kyligt ute.









 kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar