måndag 20 februari 2017

Skogspromenad

I dag och även i morgon är barnen lediga från skolan. Vi firar "president´s day" och då menar jag inte Donald Trump....utan Washington´s födelsedag.
Både Jakob och Alva tycker det är helt OK att vara ledig två dagar från skolan.

Efter diverse saker, handling, tankning av bilen, svenska inlämningar för Alva till Sofia distans, lunch, fika och tvättning så tog vi med Harry upp till Rockleigh för en skogpromenad. Vi hade tänkt att se om vi kunde få Harry att gå med oss utan att gå i koppel. Och vilken A hund hand är, han är ju bara hur duktig som helst. Han följde oss perfekt, mutade med lite godis de första 5 minuterna innan han fattade galoppen. Alla fyra fick en skön timmeslång promenad i det fina vädret. Vi hittade trädet som vi ristade in i våra namn i första gången jag och barnen var här och promenerade den  4 november 2014. Och naturligtvis var vi bara tvungna att rista in Harrys namn i trädet också.

När vi kom tillbaka hem igen så stenslocknade Harry, inte konstigt kanske. Han hade urkul och skuttade över stock och sten och hälsade på tre andra hundar som vi mötte, alla utan koppel.

Det är väldigt skönt att springa omkring utan koppel!




Visst är jag söt!!
Ett löv hänger i mitt skägg :-)

Soldyrkare!

Mina!


Ville du något?

Trädet vi ristade in i



Harrys namn är inristat!





Ett välbehövlig bad av Harry blev det på kvällen....

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar