måndag 6 februari 2017

Super bowl 2017

Ganska lugn och skön helg. Jag och barnen var uppe på Palisades, shoppingcenter, för att köpa lite solglasögon och sommarkläder i lördags. Men konstigt nog har de inte börjat få in sommarkläder ännu, i alla fall långt ifrån allt. Johan och Harry fick var hemma själva, vilket resulterade i en rengjort kök. Kanske skall lämna Johan och Harry hemma själva lite oftare...

På kvällen hade vi Unni och Erik med barn här på middag. Efter middagen, efterrätten och lite melodifestivalen blev det ett snabbt avslut. Edvard mådde inte så bra så de packade i hop sig och åkte hem.


Kvällens efterrätt blev en tårta med sockerkaksbotten, maräng, grädde och jordgubbar!

Söndagen grejade Johan i garaget, barnen gjorde sina saker och jag bara låg i soffan och läste. Kände mig ganska dassig, matt i kroppen och förkyld. Det var ju inte länge sedan jag var sjuk ( vilket vanligtvis aldrig händer). På eftermiddagen laddade vi för lite sällskapsspel med barnen - Yatzy! Jag vann inte...hmmm. Undra om det var någon som fuskade?




På kvällen var det dags för Super Bowl. Det stod mellan Patriots och Falcons. Jag gick och la mig innan det var slut men fick hört resultatet av Johan i morse. Tydligen hade Patriots legat under med ganska mycket i början men spurtat förbi på slutet. Så Patriots vann!

Idag på morgonen ( måndag) har jag och Harry varit hos veterinären igen. Börjar nästan tro att det är vårt andra hem. Jösses vad man måste ränna där med en valp. Öronen verkade i alla fall ok nu, fick något slags pulver jag skall "puffa" i hans öron var annan dag i tre veckor. Och så fick han ta två sprutor, en 4 månaders spruta och en för Lyme Disease ( borrelia). Han var duktig som vanligt och sa ingenting men när vi kom hem sov han nästan 2 timmar.

Nu skall vi iväg på en "playdate" med Harry, vi skall träffa Daryl för andra gången. Får se hur det går med det.

kram kram












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar