fredag 17 februari 2017

Lake Placid

Hos familjen Windt är det snabba svängar. Förra helgen var det Miami med strand och solsken och närmare 30 grader som gällde och nu packar jag för fullt för en skidhelg. I eftermiddag efter att barnen kommit hem från skolan drar vi norrut till Lake Placid. Skall se om vi inte kan få två sköna skiddagar. Om man tittar på vädret så verkar det bli någon plusgrad i morgon och snö på söndag, vi får väl se hur detta går.


Johan har fixat takbox så det är bara att packa in allt,
 när han kommer hem i em.


Harry skall jag åka och lämna till en annan familj i Hillsdale i eftermiddag. De har två små egna hundar så denna helg kommer Harry få kompisar men även får slåss om uppmärksamheten. Jag tror säkert det kommer gå bra, vi har ju träffat dem tidigare.

Annars inget nytt, dagarna rullar på. Harry växer så det knakar. Barnen kämpar på i skolan och Johan jobbar för fullt. Tar mig både en och två funderare över hur lyckligt lottade vi är som har fått denna möjlighet till detta äventyr. Såg på "familjer på äventyr" på TVn i går kväll, känns ju lite extra när man följer andra som gör liknande äventyr. Förstår precis vad de menar med allt de säger och tycker. Visst är det väl så att åka iväg på ett äventyr kanske inte passar alla men tyvärr är det så att jag tror att man går miste om så mycket i livet om man inte provar. Sen om man säljer allt och flyttar för evigt eller om man har möjligheten som vi att prova några år, så tror jag i det långa loppet att man inte har något att förlora. Vännerna man hade innan man åkte finns kvar även när man kommer hem, om inte så var det inte ens vänner....

Där har vi än så länge varit lyckligt lottade, vi har underbara familjer och vänner hemma i Sverige som vi bara längtar tills vi får chans att träffa igen. Både nyfunna vänner men även vänner som vi har haft i många herrans år. Vilka minnen!!

Nä, nu får jag fortsätta packa....


kram kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar