måndag 27 april 2015

Svenskar på middag och Arsenal

Fotboll, fotboll, fotboll... Ibland tror jag inte att vårt liv handlar om annat än fotboll. Och jag är ju egentligen inte det minsta intresserad...
Igår (söndag) var det match för Jakobs lag Arsenal igen och i kväll är det träning.
Och jag har t.o.m varit och kompletterat lite fotbolls kläder för Jakob idag på förmiddagen.
Ja, jag får nog erkänna att jag har väl blivit en Soccer mom :-)

" The phrase soccer mom broadly refers to a North American middle-class suburban woman who spends a significant amount of her time transporting her school-age children to their youth sporting events or other activities."





Har ju t.o.m en dekal på bilen!!!

Igår eftermiddag efter mkt om och men dök en gammal vän till oss upp med hans sällskap i form av sambo med vuxna barn samt ett annat par med sin son som Jakob har gått i parallel klass med på Ellös.
Vädret hade hunnit molna till sig lite men vi satt allt ute och trotsade kylan svenskar som vi är. I alla fall fram till kaffet och efterrätten då drog vi oss inåt.

Det bjöds på lite grillade hamburgare (för det måste man ju äta i Amerika...) och grillad majs som för övrig är underbar här då den är mkt sötare än den vi har hemma i Sverige.

Efter en lyckad och trevlig eftermiddag/ kväll här hos oss kom deras taxivan och hämtade upp dem igen för att åka in till Manhattan.


kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar